Autor:
Jasminka Kovačević
[singlepic id=129 w=300 h=300 float=left]Ne trebate odustati od fotografiranja Zagreba nakon zalaska sunca. Naprotiv, noćne fotografije mogu biti vrlo efektne, ako prije nego što krenete u akciju savladate potrebne trikove. Evo važnijih koje je zabilježio Bill Jones za The Photo Argus, a namijenjeni su ne samo početnicima već i naprednim fotografima.
Za početak odredite cilj snimanja. Dobro je imati fotoaparat koji vam dopušta podešavanje opcija i zaboraviti na bljeskalicu. Naravno mora vam biti jasno značenje opcija, kako biste postavke znali prilagoditi onome što želite postići. Zatim, morate imati stativ (najbolje tripod) ili možda neki drugi stabilni držač. Pomoći će vam za otklanjanje i najmanja mogućnosti trešnje kamere. Nakon što podesite postavke dovoljan je samo pritisak na okidač.
Igra s refleksijama
Kada razmišljamo o urbanoj fotografiji u večernjim satima efektno je snimati refleksije svjetlosti, osobito u vodi kao što je to na gornjoj učinila Jasenka Lukša. Posao je uspješno odradila i svoju fotku ponudila na Shutterstocku.
Stroge linije zgrada lome se na fotografiji u lagano namreškanoj vodi. Odraz raskošnog večernjeg neba svakako je pridonio privlačnosti krajolika i „smekšao“ dominantnu simetriju.
[singlepic id=126 w=300 h=200 float=left]Poigravanje s odrazom u vodi može biti vrlo efektno, pogotovo ako su motivi dobro osvijetljeni poput mostova, šetnica, obala… Zanimljiv je primjer primjer Brooklynskog mosta u New Yorku kako ga je vidio i doživio Werner Kunz. Prizor uključuje čeličnu ogradu šetališta koja slici daje okvir, ali i približava sadržaj.
Gradske ulice, dakle, noću su veliki izazov za fotografiranje. Čak i one tihe s prigušenim svjetlima mogu izgledati nevjerojatno dinamično zbog prelijevanja intenzivnih boja i reflektiranja objekata.
Zamućivanje dugom ekspozicijom
Za Times Square naravno ne može se reći da je tih. Naprotiv. Snimajući ga Josh Libatique reducirao je dugom ekspozicijom prekomjerni sadržaj [singlepic id=128 w=300 h=199 float=right]pa su ljudi i vozila zamućeni, a izoštreni su ostali statični elementi, zgrade i reklame.
Efekt je postignut ekspozicijom od 10 do 30 sekundi pri čemu je kamera morala biti na stativu. Primjećujete, prizor je i dubinski odlično rasvijetljen.
S ekspozicijom se za boravka u Zagrebu poigrao i Paul Prescott. Privukao ga je motiv prolaska tramvaja na raskrižju Draškovićeve i Vlaške ulice, a rezultat je prilično efektan.
[singlepic id=127 w=300 h=200 float=right]Dakle, Kako ćete snimati noćne gradske fotografije ovisi i o tome što želite pokazati, kakvu poruku poslati promatraču, na što mu skrenuti pozornost. Nije jednostavno, prisjetite se samo da je značenje fotografije „zapisivanje sa svjetlošću“ i bit će vam odmah jasno što vam je noću činiti kada svjetlosti gotovo i nema.
Podsjetnik za noćno snimanje:
- Sprijateljite se sa svojim fotoaparatom – dobro ga upoznajte.
- Ako je moguće, isključite bljeskalicu, povećajte maksimalno ISO vrijednost (kod kompaktnih digitalnih fotoaparata ne isplati se dizati ISO iznad 400 zbog digitalnog šuma)
- Blendu otvorite najviše što možete (broj pored kojeg stoji slovo f smanjite maksimalno) i umjesto zuma preporuča se širokokutni objektiv.
- Fotoaparat stavite na stativ i koristite daljinski upravljač kako biste izbjegli pomicanja pritiskom na okidač.
- Podesite balans bijele kako bi boje bile što vjerodostojnije.
- Noćne fotografije grada, neba nikako nemojte raditi s bljeskalicom i automatikom. Stativ je najbolje rješenje da ćete dobiti željeni rezultat. Naime, ekspozicije traju do nekoliko desetak sekundi pa i dulje, a tko može izdržati savršeno mirno tako dugo? Uz to, ne zaboravite
- I ne zaboravite, ako nikako ne možete izbjeći digitalni šum još uvijek ga uz pomoć filtera možete ukloniti u Photoshopu.
FOTOGALERIJA: Zagreb noću by Saša Zinaja
[nggallery id=22]