Autor:
Profitiraj.hr

QR kodRecimo da primijetite neki proizvod, uslugu ili informaciju o kojoj želite znati više. Ukoliko imate smartphone, QR kod očitavate preko kamere vašeg mobitela – i na zaslonu vam se automatski otvara web-stranica s dodatnim sadržajima, interaktivna mapa s putokazom do restorana… ideja je bezbroj – marketinški stručnjaci su se tek dočepali nove igračke. Loyality cards, kuponi, specijalne ponude, sniženja posebnih artikala… zamislite mogućnosti unaprjeđenja prodaje – na licu mjesta, dok se kupac pored proizvoda i razmišlja o kupnji na mobitel mu dolaze informacije o proizvodu.

Prodajni predstavnik u vašem džepu

Dodatne informacije o eventima, koncertima, restoranima – prodajna mjesta ulaznica, mape lokacije, izvođači… Printani oglasi preopterećeni tekstom padaju u zaborav – potrebna vam je atraktivna slika, osnovna informacija o događaju – i mali crni kod u kutu. Sve ostalo će napraviti sami potrošači.

Javnost još nije dovoljno upoznata s „unaprijeđenom verzijom“ tradicionalnog bar koda, ali i u Hrvatskoj kompanije sve češće koriste QR isprintan na posjetnice ili u izlozima dućana – nova i čini se nikad kreativnija marketinška utrka koja u svakom trenutku, na svakom mjestu u svijetu povezuje opipljivi proizvod ili uslugu s dodatnim informacijama ili benefitima online – svatko od nas dobio je osobnog prodavača u džepu!

QR – avionske karte

QR kod nije samo marketinški alat – avioprijevoznik Delta Airlines u 30 zračnih luka uveo je preko iPhonea mogućnost očitavanja QR koda umjesto internetski isprintanih karata.

Najveći (trenutni) nedostatak QR kodova je sam smartphone. Iako se svi najveći svjetski proizvođači mobilnih telefona sve više opredjeljuju na visokoprofitabilni segment smartphonea, pa se prema tome u skorije vrijeme mogu očekivati i cjenovne segmentacije u samom izboru „pametnih mobitela,“ oni su prosječnom korisniku i dalje preskupi. Ta činjenica QR kod ograničava na relativno uski segment korisnika srednje visoke i visoke kupovne moći. U SAD-u tek svaki četvrti korisnik ima smartphone – u Hrvatskoj ta brojka je višestruko niža.

Bez obzira na trenutne tehnološke nedostatke QR-a, obratite pozornost na male crne kockice – vjerojatnost je da ćete ih viđati sve češće.

QR kod – novi vojnik u marketinškoj bitci