Autor:
Hina /Online-Zagreb.hr


biciklom kroz grad“Putuj pametnije, živi kvalitetnije” tema je ovogodišnjega Europskog tjedna kretanja koji počinje danas i traje do 22. rujna, kada se obilježava Europski dan bez automobila.

Odabranom temom želi se skrenuti pozornost na višestruke opasnosti koje za ljudsko zdravlje “predstavljaju trenutno prevladavajući urbani trendovi putovanja”, ističe Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

Motorna vozila u gradovima uzrokuju mnoge zdravstvene tegobe, poput respiratornih infekcija, prekomjerne tjelesne težine, krvožilnih bolesti i dijabetesa, a ne može se zanemariti ni povećano stradavanje ljudi u prometnim nesrećama.

Ministarstvo ističe i kako se zbog klimatskih promjena češće događaju poplave, oluje ili snažni toplinski udari. Zakrčenost prometnica, upozorava se, povećava socijalnu izoliranost, a buka mnogima uzrokuje poremećaj spavanja ili čak nesanicu.

Europski tjedan kretanja ove godine želi “osvijestiti što veći broj Europljana koji žive u urbanim sredinama da putuju ‘pametnije’ – pješice, biciklom ili javnim prijevozom”. Tako, ističe se, neće pridonijeti samo svojem zdravlju i dobrobiti, nego i zaštiti okoliša i kakvoći života u gradovima, pomažući da svi zajedno živimo kvalitetnije.

Tema “Putuj pametnije, živi kvalitetnije” i svojevrsni je poziv lokalnim vlastima da razmotre utjecaj prometne politike na život i njegovu kvalitetu te da s tim u vezi “poduzmu odgovarajuće mjere”.

Za sudjelovanje u Europskom tjednu kretanja do danas je prijavljeno 1698 europskih i svjetskih gradova, među kojima i 14 hrvatskih te jedna općina. To su Vukovar, Đurđevac, Crikvenica, Ivanić Grad, Karlovac, Koprivnica, Labin, Ogulin, Pula, Šibenik, Trogir, Varaždin, Zabok i Zagreb te općina Sračinec, doznaje se u Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

Ključnu ulogu u koordinaciji aktivnosti i promociji Europskog tjedna kretanja imaju tri organizacije – Eurocities, Energy Cities i Climate Alliance. Europski tjedan kretanja održava se od 2002. uz novčanu i političku potporu Europske komisije.