Autor.
Jozo Renić
[email protected]
U narednom razdoblju u gradu Zagrebu mogla bi se uvesti još jedna zona naplate parkiranja. Riječ je o područjima do kojih doseže tramvajska pruga, dakle to bi se odnosilo na Dubec, Prečko, Savišće i slična mjesta koja su udaljena od gradskog središta, ali su unutar rubova tramvajske mreže.
Za takvo nešto pripremio bi se najprije pilot-projekt, a potom bi se išlo u širenje naplatnog područja, i to bi bila četvrta zona. Ako bi se tu našla kakva važna ustanova, na primjer bolnica ili fakultet, onda bi to mogla biti čak i treća zona.
Ima još jedna zanimljivost koja se nazire. Već famozni sustav Park&Ride, koji se već godinama najavljuje, a iza kojega stoje i europski partneri, uspostavio bi se izvan rubova tramvajske mreže, i to u pojasu od 150 do 300 metara.
Tu bi se besplatno parkirali stanari i oni koji imaju odgovarajuću tramvajsku kartu.
Oni bi, dakle, svoj automobil ostavili u toj zoni i dalje se koristili javnim gradskim prijevozom.
Dakako da bi sve te novotarije mogle ponovno uskovitlati prašinu među građanima, ali sudeći prema analizi parkiranja koju je obrazložio Mijo Bezer iz Gradskog ureda za prostorno uređenje i promet, ovaj bi se put u zahvat išlo mnogo, mnogo opreznije i suptilnije.
U projekt se ne bi ni krenulo bez konkretnih činjenica i temeljite analize. S druge strane, najavljuje se, i to vrlo ozbiljno, preispitivanje nekih postojećih područja – da li i dalje u njima treba naplaćivati parkiranje ili ne? Tako bi na svoje bi došli oni građani koji su bili protiv, ali ih se nije slušalo…
– Pitate me ima li smisla ovdje naplaćivati parkiranje? Paaa, ne znam što da vam kažem, i sami vidite da malotko koristi ovo parkiralište – kaže nam jedan vozač koji je netom otparkirao auto s parkinga na Kennedyjevu trgu.