Novi sustav naplate od 1. veljače obuhvaća i kriterij broja članova kućanstva što bi nekima moglo donijeti manje račune. Marko Melčić, voditelj podružnice Čistoća Zagrebačkog holdinga pozvao je građane da dojave broj članova svoga domaćinstva.
“Od veljače 2010. godine u sustav naplate usluge sakupljanja i odvoza komunalnog otpada uključen je i kriterij broja članova domaćinstva. Prvenstveno se to odnosi na korisnike koji broj članova domaćinstva imaju evidentiran putem Podružnice Vodoopskrba i odvodnja, dok se za ostale korisnike intenzivno radi na prikupljanju podataka putem dojava korisnika, koji podatke o broju članova domaćinstva mogu dostaviti i na našu e-mail adresu: [email protected]” piše u priopćenju objavljenom na internetskoj stranici Čistoće.
Ne ispuni li se obveza Čistoća može naplatiti retroaktivno (od mjeseca promjene koja proizlazi iz obrasca) punu cijenu za izvršene usluge sakupljanja i odvoza komunalnog otpada s pripadajućim zakonskim kamatama. Traženi podaci mogu se poslati e-mailom ili klasičnom poštom.
Voditelj podružnice Čistoća Marko Melčić napominje da je prilikom izrade simulacija sustava naplate, koji se zasniva na broju članova domaćinstva, utvrđeno kako će se dosljednom primjenom velikom broju domaćinstava iznos računa za uslugu sakupljanja i odvoza komunalnog otpada povećati, ali je prihvaćena preporuka gradonačelnika Grada Zagreba Milana Bandića da se ne povećavaju cijene. Poskupljenje je tako izbjegnuto primjenom sustava naplate prema broju članova domaćinstva samo onim korisnicima kojima se na taj način iznos računa umanjuje. Sve ostali kojima bi se primjenom novog sustava naplate usluga iznos računa povećao, iznos računa ostat će isti kao i prethodnih mjeseci.
Također u Čistoći intenzivno rade na novom sustavu naplate koji će se bazirati na volumenu otpada kao kriteriju količine proizvedenog otpada. Budući da takav sustav zahtijeva relativno visoka financijska ulaganja u opremu (spremnici, posebno opremljena vozila i sl.) te informatičku potporu, trude se osigurati financijska sredstva i što prije staviti u funkciju naplatu prema volumenu otpada.