Stanovnici Sesvetske Selnice već duže vremena sanjaju o željezničkoj stanici koja bi ih rasteretila gnjavaže da istu potraže tek u centru Sesveta. Većinu lokalaca vjerojatno je dosad već napustila svaka nada da će se ovako nešto dogoditi, ali nevjerica oko toga kako je baš ova lokacija ostala “zaboravljena” ne jenjava.

“Prošle godine došla sam iz Munchena na studij u Zagreb, točnije obiteljsku kuću u Sesvetskoj Selnici. Moram reći kako sam ostala zatečena ovakvom lošom prometnom povezanošću, upravo zato jer se radi o našem glavnom gradu! Predavanja su mi svakodnevna i obavezna, a od kuće do fakulteta moje putovanje traje gotovo 2 sata putujem li ZET-om. Stoga me tata svako jutro autom vozi na stanicu vlaka u centar Sesveta, a to je potpuni apsurd koji podrazumijeva da smo svi mi iz prigradskih naselja odnosno šireg dijela Sesveta, primorani služiti se osobnim prijevozom kako bi uopće došli u priliku koristi se uslugama HŽ-a”, tvrdi Ivana (26)

Sličnog mišljenja je i Maja (29) koja je našoj redakciji poslala upit s molbom da pokušamo doći do odgovora, a isti smo proslijedili u Hrvatske željeznice.

Zanima me ima li konkretnih planova po pitanju izgradnje stanice vlaka u Sesvetskoj Selnici? Ukoliko nema, valja spomenuti kako bi izgradnja iste uvelike olakšala kretanje stanovnika Sesvetske Selnice, no i Sesvetskih Sela, koji su trenutno osuđeni na stanicu u centru Sesveta, do koje pak moraju doći osobnim odnosno javnim prijevozom ili pješačiti pola i više sati. Zanima me i što je sa izgradnjom stanice u Sesvetskoj Sopnici, koliko mi je poznato izgradnja je počela još davne 2006-e, a vrijednost investicije – zajedničkog projekta Grada, Hrvatskih željeznica i Hrvatskih voda procjenjuje se 25 milijuna kuna. Gdje je zapelo? Mogu li se stanovnici šireg dijela Sesveta nadati da će se u skoroj budućnosti moći osloniti na željeznički prijevoz?

Odgovor od HŽ-a dobili smo vrlo brzo, a prenosimo ga u cijelosti.

Za izgradnju stajališta Sesvetska Sela HŽ Infrastruktura je Planom investicija za tekuću godinu 2015. predvidjela sredstva za izradu potrebne tehničke dokumentacije. Do sada je izrađen projektni zadatak, a u mjesecu lipnju 2014. godine bio je pokrenut i postupak nabave cjelovite tehničke dokumentacije, od idejnog do glavnog projekta, ishođenja lokacijske i građevinske dozvole te dokumentacije za ugovaranje radova. Kako su na natječaj pristigle neadekvatne ponude, natječaj je bio poništen i ponovno će biti pokrenut ove godine.

Za izgradnju stajališta Sesvetska Sopnica dobivena je lokacijska dozvola i ugovorena cjelovita tehnička dokumentacija za ugovaranje radova. Izrađen je glavni projekt na kojega se očekuje izdavanje Potvrde na glavni projekt Grupe za pregled tehničke dokumentacije HŽ Infrastrukture. Po izdavanju Potvrde projektant će prikupiti potvrde javnopravnih tijela da je glavni projekt izrađen u skladu s posebnim uvjetima izdanim u sklopu ishođenja lokacijske dozvole. Rješavanje imovinsko-pravnih odnosa nije pokrenuto jer nisu osigurana sredstva posebne namjene za njihovo rješavanje. Zahtjev za izdavanje građevinske dozvole moguće je podnijeti tek po dokazu pravnog interesa, tj. zaključenom ugovoru s vlasnicima nekretnina ili pokrenutom postupku izvlaštenja. Ukoliko se iznađu sredstva za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa zahtjev za građevinsku dozvolu mogao bi biti predan u mjesecu lipnju ove godine.

Nismo sigurni koliko će odgovor “smiriti” ili zadovoljiti naše čitatelje i zajednicu u Sesvetskoj Selnici, ali HŽ-u svakako pohvala na ažurnosti u slanju reakcije na službeni novinarski upit. Kamo sreće da su i druge institucije tako brze…

“Neosporno jest da je i od strane nadležnih tijela HŽ-a davno uočena potreba prometnog povezivanja prigadskih naselja. No ono što frustrira ne samo mene nego i cijelo šire susjedstvo jest dojam da su ovakvi projekti marginalizirani i da je upitno hoće li se ikada realizirati. Dosadilo nam je slušati tek šuškanja o izgradnji stanice, nimalo nas ne umiruju službene informacije o prikupljanju i pripremi dokumentacije, jer za građane opipljivih pomaka nema. Dugogodišnje odgađanje samo odašilje poruku o izuzetno lošoj organizacijskoj strukturi, administrativnoj sporosti te općenitoj aljkavosti i neprofesionalnom pristupu bez stvarne želje odgovornih pojedinica da projektu konačno pristupe ozbiljno i proaktivno.” – Boško (35)