U suradnji s Kulturno-informativnim centrom (KIC) u Restartovom specijaliziranom kinu, DOKUKINU, održat će se kinopremijere dva nova filma renomirane regionalne sineastice Mile Turajlić DOSJE LABUDOVIĆ: NESVRSTANI i DOSJE LABUDOVIĆ: CINÉ-GUERRILLAS koji zajedno čine dokumentarni diptih proizašao iz autoričine dugogodišnje fascinacije arhivima koja je rezultirala otkrićem nevjerojatne, dosad mahom nepoznate, filmske arhive Stevana Labudovića, osobnog Titova snimatelja i jednog od važnih aktera alžirskog rata za oslobođenje od francuske kolonijalne vlasti.

Kao uvod u premijerne projekcije, u srijedu, 20. rujna u KIC-ovoj Galeriji na katu Preradovićeva 5, otvorit će se izložba pod nazivom Arhivski život nesvrstanih, a istoga dana s početkom u 21 sat u Dokukinu KIC uz gostovanje redateljice Mile Turajlić održat će se kinopremijera filma Dosje Labudović: Ciné-Guerrillas. U četvrtak, 21. rujna u Dokukinu KIC uslijedit će druga kinopremijera, Dosje Labudović: Nesvrstani, popraćena panel-diskusijom. Uz redateljicu Milu Turajlić, u panelu će sudjelovati povjesničar Tvrtko Jakovina i Budimir Lončar, nekadašnji ministar vanjskih poslova i sam sudionik zbivanja iz filma, te Simo Grbić, zadnji direktor Međunarodnog studentskog kluba prijateljstva koje je tijekom Pokreta nesvrstanih bilo glavno mjesto susreta i podrške stranim studentima. Panel će moderirati Petra Matić, muzeologinja i aktivistica koja u svojem radu istražuje baštinu nesvrstanosti.

Izložba Arhivski život nesvrstanih uključuje fotografije i dnevničke zapise iz privatnog arhiva obitelji Labudović te video-radove bazirane na jugoslavenskim informativnim filmovima i žurnalima Filmske novosti. Izložba objedinjuje materijale proizašle iz dugogodišnjeg umjetničkog istraživanja Non-Aligned Newsreels koje je Mila Turajlić pokrenula 2015. godine.

Prvi dio dokumentarnog diptiha, Dosje Labudović: Nesvrstani  bavi se periodom rođenja Pokreta nesvrstanih ispričanim kroz nikad viđenu filmsku arhivu Stevana Labudovića koji je ovaj pokret pratio od njegovih samih početaka odnosno od povijesne konferencije održane 1961. godine u Beogradu. Film uranja u zakulisni svijet u eri ličnosti, politike i globalnih obećanja emancipacije Trećeg svijeta, ispitujući kako je filmski medij pomogao u stvaranju vizije pravednijeg svjetskog poretka temeljenog na političkom djelovanju u opreci s tadašnjom hladnoratovskom podjelom svijeta.

Osim funkcije osobnog Titova snimatelja, Stevan Labudović odigrao je ulogu života i kao “snimatelj alžirske revolucije”, s čime se dubinski bavi drugi dio dokumentarnog diptiha Dosje Labudović: Ciné-Guerrillas. Film uvodi u medijsku i onu stvarnu, rovovsku bitku koja se odvijala tijekom Alžirskog rata za nezavisnost u kojem je filmski medij odigrao ulogu promocije gerilskog ratovanja, mobilizacije svenarodnog oslobođenja i pomoći u propagandnom ratu s francuskim kolonijalnim vlastima. Na vrhuncu rata, Stevan Labudović uz ovlaštenje samog Tita odlazi na tri godine u Alžir koje provodi uz borce Fronte nacionalnog oslobođenja stvarajući snimke koje su pomogle da se u svijet probije njihova strana priče. Labudovićeve snimke bile su godinama jedina informacija o borbi alžirskog gerilskog pokreta, a tijekom putovanja u New York, gdje je trebao snimati Titovo obraćanje Općoj skupštini Ujedinjenih naroda, prokrijumčario je snimke koje su bile ključne za promjenu međunarodnog stava, čime je otvorio put ka priznanju samostalnosti Alžira.