Neosporna je činjenica da pandemija uzrokovana koronavirusom utječe na svakoga od nas, a osobito na emotivno zdravlje. No, jedna je skupina u društvu osobito pogođena posljedicama pandemije, a to su učenici. Važnost očuvanja njihovog emotivnog zdravlja u ovim izazovnim vremenima prepoznala je na vrijeme Milena Prodanić Tišma, osnivačica i ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri obzori koja je od rujna ove godine, prva u Hrvatskoj, provodi poznati britanski Mindfulness i Wellbeing program za učenike.
„Naša škola od samog osnivanja, 2013. godine, naglasak stavlja na psihofizičko zdravlje učenika. No, ove smo godine otišli korak dalje. Potreba za provedbom programa koji štiti emotivno zdravlje učenika proizašla je iz dubokog razumijevanja konteksta s kojim su učenici danas suočeni, a on nije nimalo lagan. Pandemija utječe na emotivno zdravlje učenika stoga je više nego ikada važno pružiti im potpunu psihofizičku podršku. Mi smo to na vrijeme prepoznali i od rujna prvi u Hrvatskoj započeli s provedbom poznatog britanskog Mindfulness i Wellbeing programa“, naglasila je naglasila je ravnateljica Međunarodne osnovne škole Vedri obzori.
Program se primjenjuje uz redovan program kao podrška učenicima u njihovom svakodnevnom radu za razvoj koncentracije, njihove fokusiranosti i produktivnosti. Početkom školske godine svi učitelji bili su upoznati s principima mindfulnessa, ali sam program vodi psihologica škole, koja je završila MISP (Mindfulness in Schools Project) edukaciju u Londonu. Mindfulness in Schools Project, uspostavljen od strane učitelja iz najuspješnijih škola u Velikoj Britaniji te ujedno najpriznatiji pružatelj treninga i kurikuluma mentalnog zdravlja za škole, ima za cilj poboljšati život djece, doprinoseći njihovom pozitivnom mentalnom zdravlju.
„Školska psihologica prati i usmjerava psihološki razvoj svakog učenika te kroz redovnu komunikaciju s učenicima, učiteljima i roditeljima preporuča smjernice za postizanje najboljih rezultata. Mindfulness program za cilj ima pomoći učenicima u svakodnevnom radu kroz razvijanje koncentracije, fokusiranosti i produktivnosti, a namijenjen je svim učenicima naše osnovne škole, dakle od prvog do osmog razreda osnovne škole“, istaknula je Prodanić Tišma.
Više od 350.000 učenika diljem svijeta uključeno je u MISP program koji razvija njihove akademske, socijalne i emotivne vještine. Mindfulness in Schools Project mentalno zdravlje smatra jednako važnim kao i druge školske predmete, a pandemija uzrokovana koronavirusom dodatno je potvrdila da se fokus u obrazovanju treba staviti i na mentalno zdravlje učenika što je Međunarodna osnovna škola Vedri obzori prepoznala te u prva u Hrvatskoj implementira ovaj program u svom redovnom obrazovno-odgojnom programu.