Hrvatski Telekom objavio je Izvještaj o održivosti za 2022. godinu, kojeg kao predvodnik održivosti izdaje već 19 godina, a u sklopu kojeg je prikazan značajni napredak kojeg svake godine postiže po pitanju održivog razvoja i društvene odgovornosti koji su sastavnim dijelom poslovanja i razvoja HT Grupe.

Strateški pristup održivosti Hrvatskog Telekoma temelji se na tri ključna područja djelovanja: klimatske promjene, resursna učinkovitost i digitalna uključivost.

Od klimatskih ciljeva prvi  je već ostvaren te HT više od dvije godine koristi 100 posto električne energije iz obnovljivih izvora. Ostali ciljevi kojima se aktivno upravlja su: neto nulta stopa emisija stakleničkih plinova za izravnu i neizravnu potrošnju energije unutar organizacije do 2025. godine; smanjenje emisija stakleničkih plinova u lancu vrijednosti za 55 % do 2030. godine u usporedbi s 2020. godinom; te neto nulta stopa emisija stakleničkih plinova u lancu vrijednosti do 2040. godine.

U promatranom trogodišnjem ciklusu, od 2020. do 2022. godine, Hrvatski Telekom uspješno je smanjio ukupne emisija stakleničkih plinova za čak 55 % (8230 tona emisija CO2 manje), količinu otpada za 81 % (1869 tone), potrošnju energije za 7,6 %, a potrošnju papira za 20 % (7 tona). U 2022. godini potpisan je i prvi korporativni vPPA sporazum ovog tipa u Hrvatskoj čime je podmirena znatna količina potreba za električnom energijom iz obnovljivih izvora u budućnosti, a kroz nagrađivana smart city rješenja te s mrežom više od 250 e-punionica u više od 90 gradova, koje su omogućile da oko 1800 tona CO2 ne bude ispušteno u zrak, HT je doprinio povećanju kvalitete života, očuvanju okoliša i „zelene“ mobilnosti.

HT Grupa pristupa holistički odgovornom korištenju resursa i primjeni načela kružnog gospodarstva. U skladu s time tijekom 2023. godine prikupljeno je rekordnih 339.778 različitih elektroničkih uređaja koji su odgovorno zbrinuti. U potpunosti je ispunjen cilj potpunog zbrinjavanje HT-ovog tehnološkog otpada, uvedeno je održivo pakiranje za gotovo sve HT-ove proizvode, a uspješno je ostvaren i cilj povećanja stope vraćenih mobilnih uređaja u odnosu na prodane u prethodnoj godini, a postavljeni su i još ambiciozniji ciljevi za naredne godine.

Hrvatski Telekom je ponovno imao najveća ulaganja u digitalizaciju Hrvatske koja su u 2022. godini iznosila 231 milijun eura, a ukupno u protekle tri godine 708 milijuna eura. Nastavljeno je i s daljnjim razvojem 5G mreže koja pokriva 100 gradova i više od dva milijuna ljudi te sa širenjem optičke mreže, već sada daleko najveće u Hrvatskoj, kojom je samo u  2022. godini pokriveno novih 100.000 kućanstava, uz plan pokrivanja 1 milijun kućanstava. Kao mreža najviše kvalitete, HT je nagrađen od oba industrijska standarda – dobitnik je Ookla nagrada za najbolju mobilnu i najbržu 5G mrežu te umlaut nagrade za najbolju fiksnu i mobilnu mrežu, a također je u HAKOM-ovom istraživanju prepoznat kao najbolja mobilna mreža. Ulaganja u mrežu te briga o korisnicima doveli su i do najvećeg zadovoljstva korisnika u kompanijskoj povijesti.

Digitalna uključivost važan je aspekt društvenog djelovanja Hrvatskog Telekoma. Putem programa Generacija NOW HT je do sada uložio gotovo 650 tisuća eura u STEM obrazovanje djece i mladih, a u programu je dosad sudjelovalo više od 360 obrazovnih ustanova, od čega više od 140 samo u 2022. godini, dok je nacionalni program digitalne edukacije Generacije zajedno proširen te je krajem godine obuhvaćao 54 doma za starije i nemoćne osobe diljem Hrvatske.

Angažman zaposlenika lani je dosegnuo rekordnu razinu, a u sklopu cjelovitog karijernog puta samo tijekom 2022. godine 1000 zaposlenika je napredovalo u karijeri te je održano gotovo 128.000 sati edukacija i usavršavanja. Zahvaljujući brojnim inicijativama, HT je u 2022. godini bio najnagrađivaniji poslodavac, potvrđen mu je i status Poslodavca Partnera te je prepoznat kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj.

Kad je riječ o korporativnom upravljanju, HT je dobio najvišu ocjenu u HANFA-inom godišnjem izvješću o korporativnom upravljanju, treću godinu zaredom osvojio je nagradu Zagrebačke burze „Dionica godine“, a osvojio je i nagradu „Dionica s najvećim prometom“. Na međunarodnoj razini HT je prepoznat kao jedna od najetičnijih svjetskih kompanija, što je prvi put da je hrvatska kompanija dobila takvo priznanje, uvršten je i na prestižnu listu Europskih klimatskih lidera te je ponovno zaslužio priznanje Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj.

Održivost je za Hrvatski Telekom više od ostvarivanja ambicioznih ESG ciljeva. Održivost je stvaranje mogućnosti za gospodarski razvoj i društveni napredak te naše opredjeljenje i doprinos u izgradnji održive budućnosti za sve.