Autor:
Sanja Knjaz
[email protected]
Čak osam i pol tisuća savjeta dalo je lani Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske – Potrošač nezadovoljnim građanima, ističe njegova predsjednica Jadranka Kolarević.
Već deset godina nezadovoljni i prevareni građani uspješno surađuju s nevladinom i nestranačkom udrugom Potrošač. Svakim danom sve je više prijava nezadovoljnih kupaca, ali to ne znači da su proizvodi i usluge na koje se ljudi žale sve lošiji, nego da su kupci bolje educirani, obaviješteni te svjesni svojih prava i obveza.
Oprez pri pozivu na 060 Pozivi na broj 060 (usluga s dodanom vrijednošću), posredstvom kojeg se sudjeluje u raznim nagradnim igrama na svim elektroničkim medijima, bili su crna rupa. Napokon je i to regulirano zakonom, u suradnji s društvom Potrošač. Naime, sad se poziv ne smije naplaćivati dok čekate na centrali, a prije nego što vam počnu teći impulsi dužni su vam reći cijenu poziva. No, za takve slučajeve ne mogu se optuživati operateri. |
– Javljaju nam se ljudi s nerealnim, ali i sa stvarnim problemima. No, naglašavam da mi ne rješavamo probleme, nego samo dajemo upute, primjerice, komu se potrošač može obratiti da ostvari svoja prava. Za pomoć nam se javljaju i tvrtke i odvjetnici, politički subjekti, ali i obični ljudi – dodaje gospođa Kolarević.
Najviše primjedbi na operatere Najviše primjedbi i reklamacija građani imaju na telekomunikacijske operatere. Uglavnom se radi o problemu potrošenih impulsa, što se reflektira na cijeni. Dosta primjedbi ima i na potrošnju vode. Naime, visoki računi najčešće su rezultat nekog puknuća cijevi, što plaćaju građani. U posljednje vrijeme oni se sve više žale na sitno ispisanu deklaraciju na prehrambenim proizvodima. Ne postoji standardizacija slova, što stvara velike poteškoće naročito starijim osobama. |
Kupci su svakodnevno izloženi agresivnom marketingu koji ih “zavodi”. Tako, na primjer, dobro treba razmisliti kad se kupuju proizvodi “3 u 1” jer su nešto skuplji. Treba paziti i pri odlasku raznim astrolozima, tarot-majstorima i slično. U posljednje vrijeme građani upozoravaju i na loš Zakon o sigurnosti na cestama, koji propisuje postavljanje naljepnice o tehničkom pregledu s vanjske strane vjetrobranskog stakla. No, ako se naljepnica odlijepi, policija naplaćuje kaznu od 300 do 500 kuna itd… Ako uočite obavijest o propuštenom pozivu na mobitel iz inozemstva, nemojte se javljati, jer će vas to skupo stajati i postat ćete žrtva prevaranata.
Pitanja za vas:
Jeste li kao kupac neke robe bili prevareni? Biste li se žalili Potrošaču u slučaju prevare? Imate li dovoljno informacija o tome što će se promijeniti prema potrošačima ulaskom Hrvatske u EU?