Autor:
Sanja Knjaz
[email protected]


građani se najčešće žale na tekomunkacijske operatereČak osam i pol tisuća savjeta dalo je lani Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske – Potrošač nezadovoljnim građanima, ističe njegova predsjednica Jadranka Kolarević.

Već deset godina nezadovoljni i prevareni građani uspješno surađuju s nevladinom i nestranačkom udrugom Potrošač. Svakim danom sve je više prijava nezadovoljnih kupaca, ali to ne znači da su proizvodi i usluge na koje se ljudi žale sve lošiji, nego da su kupci bolje educirani, obaviješteni te svjesni svojih prava i obveza.

Oprez pri pozivu na 060
Pozivi na broj 060 (usluga s dodanom vrijednošću), posredstvom kojeg se sudjeluje u raznim nagradnim igrama na svim elektroničkim medijima, bili su crna rupa. Napokon je i to regulirano zakonom, u suradnji s društvom Potrošač. Naime, sad se poziv ne smije naplaćivati dok čekate na centrali, a prije nego što vam počnu teći impulsi dužni su vam reći cijenu poziva. No, za takve slučajeve ne mogu se optuživati operateri.

– Javljaju nam se ljudi s nerealnim, ali i sa stvarnim problemima. No, naglašavam da mi ne rješavamo probleme, nego samo dajemo upute, primjerice, komu se potrošač može obratiti da ostvari svoja prava. Za pomoć nam se javljaju i tvrtke i odvjetnici, politički subjekti, ali i obični ljudi – dodaje gospođa Kolarević.

Najviše primjedbi na operatere
Najviše primjedbi i reklamacija građani imaju na telekomunikacijske operatere.
Uglavnom se radi o problemu potrošenih impulsa, što se reflektira na cijeni. Dosta primjedbi ima i na potrošnju vode. Naime, visoki računi najčešće su rezultat nekog puknuća cijevi, što plaćaju građani.
U posljednje vrijeme oni se sve više žale na sitno ispisanu deklaraciju na prehrambenim proizvodima. Ne postoji standardizacija slova, što stvara velike poteškoće naročito starijim osobama.

Kupci su svakodnevno izloženi agresivnom marketingu koji ih “zavodi”. Tako, na primjer, dobro treba razmisliti kad se kupuju proizvodi “3 u 1” jer su nešto skuplji. Treba paziti i pri odlasku raznim astrolozima, tarot-majstorima i slično. U posljednje vrijeme građani upozoravaju i na loš Zakon o sigurnosti na cestama, koji propisuje postavljanje naljepnice o tehničkom pregledu s vanjske strane vjetrobranskog stakla. No, ako se naljepnica odlijepi, policija naplaćuje kaznu od 300 do 500 kuna itd… Ako uočite obavijest o propuštenom pozivu na mobitel iz inozemstva, nemojte se javljati, jer će vas to skupo stajati i postat ćete žrtva prevaranata.

Pitanja za vas:

Jeste li kao kupac neke robe bili prevareni? Biste li se žalili Potrošaču u slučaju prevare? Imate li dovoljno informacija o tome što će se promijeniti prema potrošačima ulaskom Hrvatske u EU?