Odgovarajući na pitanje Margarete Mađerić, zastupnice Gradske skupštine Grada Zagreba, direktor Zagrebačkog holdinga Ivo Čović objašnjava zašto se na terenu provjeravaju veličine stambenih površina i koliko je reklamacija računa za komunalne usluge zbog pogrešno utvrđenih podataka.
“Kroz akcije očevida utvrđuje se velik broj podataka bitnih za obračun naknada, pa tako i novih neprijavljenih površina za koje postoji obaveza plaćanja naknada (nadogradnje postojećih objekata ili novogradnje, ili prenamjena tavanskih i podrumskih prostora u stambene prostore ), što utječe na povećanje fakturiranih iznosa naknada.
U akcijama je angažiran velik broj suradnika koji temeljem očevida sastavljaju zapisnik o utvrđenom činjeničnom stanju. Radi se o velikom broju prostora i zapisnika koji se provjeravaju, odnosno velikom broju podataka, te se pogreške događaju (i ispravljaju!), ali se ne može govoriti o masovnoj pogrešci.
Obveznici najčešće surađuju s timovima koji provode očevide, međutim događa se da neki odbijaju suradnju. Ukoliko tim za očevid ne nailazi na suradnju obveznika ili ne uspijeva kontaktirati s istim, donosi procjenu kvadrature na terenu, kako neposrednim očevidom tako i uvidom u katastar (ukoliko procjenjuje da je površina objekta u naravi veća nego u bazi podataka). Takav način postupanja je nužan,obzirom da obveznici ne ispunjavaju svoju zakonsku obvezu sami ili ih je iz različitih razloga nemoguće zateći u prostoru kojeg su vlasnici. S obzirom na navedeno, neki zapisnici nisu potpisani od strane obveznika, a kako se rješenja temeljem zapisnika donose u upravnom postupku, Zakon o upravnom postupku utvrđuje pravo na žalbu protiv svakog rješenja, bilo da je žalba opravdana ili neopravdana.
Važno je znati da je temeljem članka 22. stavak 6. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine broj 26/03;¬82/04;110/04; Uredba 178/04) obveznik plaćanja komunalne naknade dužan je javiti nadležnom tijelu za komunalno gospodarstvo jedinice lokalne samouprave na čijem se području nalazi nekretnina, o svim promjenama koje se odnose na obvezu plaćanja komunalne naknade, u roku od 15 dana od dana nastanka promjene. Temeljem članka 40. stavka 1. točka 5. istog Zakona za nepoštivanje navedene odredbe Zakona predviđena je novčana kazna u iznosu godišnje komunalne naknade.
Isto tako svaki obveznik može uložiti prigovor na preuzeti zapisnik o očevidu ili dobivenu uplatnicu, te se i takav se prigovor tretira kao žalba u upravnom postupku. Važno je napomenuti da čak i kada obveznik u suradnji s djelatnikom na terenu utvrdi površinu i zapisnik potpiše kao istinit, uloži žalbu na krivo utvrđenu površinu.
Do danas je evidentirano oko 3.000 reklamacija koje su vezane na akcije očevida, što je relativno mali broj (0,88%) u odnosu na broj obveznika na područjima obuhvaćenim akcijama (radi se o broju preko 340.000 stambenih, garažnih i poslovnih prostora).
Ukupni troškovi terenskih akcija očevida, za područje cijelog Grada Zagreba, iznositi će cca 20.600.000,00 kn dok će ukupno povećanje prihoda na godišnjoj razini, (pa nadalje svake godine!) za sve sudionike/financijere terenskih akcija biti cca 143.000.000,00 kn” navodi u odgovoru Ivo Čović, predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga.
Odgovor u cjelosti možete pročitati na stranici Zagrebačkog holdinga: http://www.zgh.hr/