Robert Bosch GmbH, poznatija pod skraćenicom Bosch, njemačka je međunarodna korporacija i jedna od vodećih svjetskih dobavljača usluga i tehnologije. Ako niste znali, najveći je europski proizvođač autodijelova.

Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, tvrtka je na globalnoj razini ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardi eura.

Bosch želi i dalje rasti u 2018. godini, unatoč zahtjevnom gospodarskom okruženju.

Povodom njihovog dvadesetpetog rođendana u Hrvatskoj razgovarali smo pomalo neformalno s vodećim ljudima u kompaniji.

Pegla ili bušilica? Što se više traži?

„Definitivno bušilica“, spremno nam odgovara Svjetlan Ivanjak, voditelj Odjela električnih alata. „Šalu na stranu, najprodavaniji alat je akumulatorski odvijač. Hrvati su očito sami svoji majstori jer odmah nakon toga dolaze kutne brusilice. Mi razumijemo potrebe naših korisnika te pretvaramo električne alate u pametne električne alate kako bi ponudili još višu razinu praktičnosti i produktivnosti.“

Autooprema i Bosch? Otkrijte nam nešto što možda nismo znali, koji je vaš proizvod u svakom automobilu?

„U svakom automobilu mnoštvo je Boschevih proizvoda“, objašnjava Zoran Prlić, voditelj Odjela autoopreme. „Boscheve mogu biti metlice brisača, žaruljice, filteri, sve do komponenti vezanih za senzore te različiti elektromotori. Oko 35% je naših proizvoda ugrađeno u autoindustriji njemačkih proizvođača. Te iste proizvode plasiramo u nezavisno tržište prema nezavisnim servisima i prema mreži Bosch Car Servisa kojih imamo 80 u Hrvatskoj. Tržište raste oko 6-7 % na godišnjoj razini i to većinom zbog uvoza rabljenih automobila (oko 70 000) te novih automobila (oko 40 000).“

Najvažniji savjeti iz Boscha u sezoni grijanja?

„Nadam se da su svi servisirali sustav grijanja, budući da je sezona već počela“, odgovorio je Mario Širić, voditelja prodaje Odjela toplinske tehnike. „Hrvati na kontinentu najviše koriste plin pa je plinski kondenzacijski uređaj najprodavaniji, dok na moru više koriste klima uređaje ili peletne ili kotlove na drva. Bosch si je dao dosta truda pa putem Boschove aplikacije na svom mobitelu možete upravljati svojim sustavom grijanja, odnosno hlađenja te pratiti potrošnju. Ono što bih savjetovao potencijalnim kupcima je to da nam se slobodno obrate na našoj web stranici kako bismo im pomogli odabrati pravi sustav.“ Naglasio je kako se u šire dezinformacije vezane za uredbu iz EU o mijenjanju kondenzacijskih uređaja. Uređaji koji se mogu popravljati ne moraju se mijenjati, a masovne proizvodnje i uporabe dovode do sniženja cijena.

S Boschem smo i sigurni, zar ne?

„Mi smo dali jasnu poruku tržištu da nudimo rješenja“, odgovorio je Danijel Jerković, voditelj prodaje Odjela za sigurnost i zaštitu. „Najviše se prodaje videonadzor koji čini oko 50% tržišta, a možemo napomenuti kako se u Hrvatskoj prije sezona godišnjih odmora uvijek uoči potreba za protuprovalnim senzorima i sistemima. Naravno, tu su i naši pametni uređaji kojima ste uvijek povezani sa svojom nekretninom. Bosch Sigurnosni sistemi nude rješenja koja olakšavaju odaziv sigurnosnim, zaštitnim i komunikacijskim izazovima pa je važno napomenuti i cyber sigurnost. TPM čip, jedino ga proizvodi Bosch, kojeg implementira u nadzornu kameru i koji služi kao sef za pohranu certifikata i kontrolira imate li ovlaštenje za pristup kameri. Bosch videonadzorni sistemi ne mogu biti hakirani.“