učenje, ilustracijaPučko otvoreno učilište Algebra u hotelu Antunović održalo je završnu konferenciju kojom je obilježen završetak projekta razvoja novih programa obrazovanja odraslih. Konferencija je održana kao posljednja u nizu aktivnosti 1,8 milijuna kuna vrijednog IPA projekta u okviru natječaja “Regionalna mreža obrazovanih ustanova za obrazovanje odraslih”.

Nositelj i inicijator ovog projekta je Učilište Algebra, a partneri Hrvatska udruga poslodavaca, POU Samobor, POU Zaprešić i Hrvatska zajednica pučkih otvorenih učilišta. Tijekom dvanaest mjeseci trajanja projekta, partneri u projektu razvili su pet novih obrazovnih programa. Riječ je o obrazovanjima koja se oslanjaju na IT tehnologiju i poslovne vještine kao osnove za veću konkurentnost pojedinaca i tvrtki – dva programa iz područja prodaje i vođenja prodajnih timova te po jedan u području poduzetništva, marketinga i turizma.

Dugoročni cilj projekta jest povećanje nacionalne konkurentnosti i razvoj gospodarstva temeljenog na znanju, povećanje razine znanja i kompetencija temeljenih na zahtjevima tržišta kao osnova za bolju produktivnost i zapošljivost. Također, nije nevažno širenje svijesti o cjeloživotnom učenju koje je nužno za daljnji gospodarski razvoj.

U projektu je po prvi puta u obrazovanju odraslih u RH primijenjen moderni pristup istraživanja potreba poslodavaca temeljen na konceptu matrice kompetencija. Nakon toga je kroz dva kruga fokus grupa s istaknutim poslodavcima u četiri područja razvijen kurikulum, nastavni materijali i priručnici za polaznike i nastavnike. Doprinos kvaliteti nastavnih programa dali su i akademski suradnici u projektu, Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strosssmayera iz Osijeka.

Pet novih programa od rujna ove godine, Suradnik u prodaji, Suradnik u turizmu i ugostiteljstvu, Operater pozivnog centra, Voditelj poslovanja u malom poduzetništvu i Suradnik u marketingu, već su iskusile prve grupe polaznika.

– Tijekom realizacije projekta susretali smo se s ljudima različitih dobi, stručnih sprema, zanimanja i zvanja. Upravo je povezivanje svih razina znanja i njihovo podizanje na jednu novu, višu razinu jedan od strateških ciljeva projekta razvoja novih programa obrazovanja- rekao je Mislav Balković, ravnatelj Algebre.

– Po završetku edukacije, u Algebrinim centrima u Zagrebu, Splitu i Osijeku proveli smo anketu o zadovoljstvu polaznika, kojom smo od polaznika željeli dobiti povratnu informaciju o kvaliteti provedenih edukacija. Zanimljivo je da je većina naših polaznika mogućnosti edukacije i stručnog usavršavanja u regiji ocjenjuje nedostatnima za natjecanje na tržištu rada. Također, vrlo je zanimljivo i da polaznici vjeruju da bi se višom razinom školovanosti stanovništva njihova regija brže razvijala. Stečena znanja polaznici ocjenjuju iznadprosječno, smatraju ih primjenjivim na tržištu rada u Hrvatskoj, a neki od njih već imaju i konkretne poduzetničke ambicije i planove. Najvažnije što smo ovim projektom postigli jest afirmacija cjeloživotnog učenja kao sve prihvaćenijeg edukacijskog modela, kojim se svakodnevno postižu nove razine znanja i dobivaju nove vrijednosti na tržištu rada. Svijest o cjeloživotnom učenju srž je razvoja društva i vjerujemo kako i na ovaj način na nju pozitivno utječemo-nastavio je Balković.

Od danas, novorazvijeni programi postaju dostupni građanima zainteresiranima za stjecanje znanja usklađenih s potrebama tržišta rada i tvrtkama čiji zaposlenici trebaju vještine potrebne za konkurentno poslovanje.