Mladi pijanist, aranžer i skladatelj Zvjezdan Ružić nastavlja nizati glazbene uspjehe i očaravati zaljubljenike u jazz i glazbene entuzijaste. Nagrađivani riječki jazz pijanist 30. travnja održat će koncert u zagrebačkom klubu Vip s početkom u 21 sat.

Zašto se odlučili baviti upravo jazz glazbom? Što razlikuje taj glazbeni stil od svih ostalih?

Zato što je jazz prije svega način pogleda na život i svijet oko sebe; djelovanje bez predrasuda i bez nametnutih granica, prihvaćanje nepoznatog i želja za konstantnim istraživanjem i učenjem novog. Još kao četrnaestogodišnjak sam se pronašao u tom pogledu na svijet i drži me još uvijek. Radoznao sam i ne podnosim rutinu, volim upoznavati još neotkriveno i učiti, djelovati iskreno i intuitivno, a to je ono što jazz glazba dopušta – bolje rečeno traži od jazz glazbenika. Stoga se, svirajući tu predivnu glazbu i u druženju i muziciranju s jazz glazbenicima, osjećam boljom i sretnijom osobom! Da biste mogli svirati jazz glazbu, prije svega morate biti spremni riskirati, kreirati u trenutku, komunicirati bez da stignete pomno promisliti što ćete reći, osluškivati želje i osjećaje ostatka ansambla i što je najvažnije – ne imati strah od pogreške. Jer često se s najmanjom muzičkom greškicom rađa nešto najkreativnije i najiskrenije za što niste mogli niti zamisliti da postoji u vama. Eto, to je ono što jazz čini posebnim i drugačijim ako mene pitate.

Nakon niza uspjeha, odlučili ste se na snimanje prvog samostalnog albuma. Koje biste projekte na kojim ste surađivali izdvojili i kako je došlo do realizacije “The Knightingale Cabareta”?

Dugogodišnji sam član nekolicine jazz sastava od kojih bih istaknuo sedmogodišnju suradnju s ansamblom “Jazziana Croatica”. Sastav je to s kojim sam dosad snimio četiri studijska albuma – od toga čak tri nagrađivana prestižnom diskografskom nagradom Porin. Proputovali smo mnoge svjetske metropole i nastupali na prestižnim jazz festivalima u Europi i Americi. Također bih volio istaknuti sastav s kojim sam lani objavio album prvijenac “Meeting Point”, gdje smo spojili dva svijeta u jedan potpuno novi. Naime, čuveni violinist međunarodne reputacije Goran Končar pronašao je partituru za nikad izvedenu kompoziciju pokojnog skladatelja Borisa Papandopula “Capriccio za solo violinu i jazz kvartet” te je odlučio okupiti jazz kvartet s kojim bi snimio praizvedbu tog izuzetno kompleksnog i doista izvanrednog Papandopulovog djela. Tako je nastala suradnja “Goran Končar i Darko Jurković kvartet”. Usto moram naglasiti da se na albumu “Meeting Point” također nalazi i skladba “Adieu” nedavno preminulog skladatelja Miljenka Prohaske.

No, ono što je san svakog jazz glazbenika je snimiti svoj album. Ispričati svoju priču, točno na onaj, u najmanje mikrodetalje način, za koji samo vi znate da postoji. I tako sam 2014. godine, dok sam komponirao skladbe za kazališnu predstavu talijanske drame riječkog HNK “Le fatiche di Pseudolus”, osjetio taj poziv da snimim svoj prvi samostalni jazz album. Oduvijek mi je bila želja snimiti autorski album s brass sekcijom i sada se to i ostvarilo – tako da vam osjećaj sreće koji trenutno posjedujem ne mogu niti opisati riječima!

Gdje pronalazite inspiraciju u komponiranju? Što bi u prijevodu uopće značilo “The Knightingale Cabaret”? 

U prijevodu “The Knightingale Cabaret” značilo bi cabaret viteza – slavuja. Viteza – jer je “Moreška” viteška igra, slavuja – jer je njegov pjev nestvarno lijep i širi dobrotu, a to je ujedno i najljepši opis mojih suradnika na ovome albumu kao i atmosfere kojom je studijski recording session zračio. Cabaret – jer sam skladbu “End Of Act I” komponirao za predstavu “Le fatiche di Pseudolus” talijanske drame HNK I. pl. Zajca u Rijeci. Upravo tom skladbom završava prvi čin predstave i upravo ta skladba bila mi je inspiracija i ideja vodilja za stvaranje albuma kojim bih objedinio prvi čin svog autorskog rada. Može se reći da je ovaj album spoj teatra i života, ali što je u konačnici život nego jedan veliki teatar i još veća igra! Inspiraciju za komponiranje pronalazim isključivo promatrajući i upijajući život oko sebe. Ako me pitate u koji žanr bih skladbe smjestio – ne znam što bih odgovorio. Nije mi zamisao bila stvoriti glazbu koja će sličiti na američki jazz, niti glazbu koja će biti kopija ili parafraza nečeg postojećeg. Volim pričati jezikom na kojem sanjam i zato bi bilo suludo da skladam notama koje ne poznajem i koje nisu dio mene. Ne bježim od hrvatskog podneblja u stvaralaštvu, već naprotiv, kroz skladbe pokušavam dočarati neke životne situacije, povijesne događaje, temperament naših ljudi i život u našem podneblju. Primjerice u skladbi “Moreška” ideja mi je bila dočarati vitešku borbu za djevojku. U središnjem dijelu skladbe dogodi se prividno osvajanje djeve uz romantični valcer, no iznenada borba se nastavlja. “Bigot Land” nosi drukčiju priču. Naime, bigot je naziv za ljude pune predrasuda koji omalovažavaju i negiraju sve što ne razumiju i ne posjeduju, a nažalost takvim ljudima okruženi smo svakodnevno. Ali da ne opisujem sada svaku skladbu, prepustit ću to mašti slušatelja kada dođu u Vip klub na koncert!

Na što ste u dosadašnjoj karijeri najviše ponosni? Što biste ocijenili svojim najvećim uspjehom? 

Ponosan sam na mnoge predivne suradnje i nagrade koje su mi se dogodile. Priznanje struke najveći je poticaj koji svaki glazbenik može dobiti na svom stvaralačkom putu. No ono zbog čega sam najviše od svega sretan, bolje rečeno blagoslovljen, jest to što sam upoznao ljude kao što su: Adriano Bernobić, Tomaž Gajšt, Luka Veselinović, Lenart Krečič i Vojkan Jocić. Oni su totalni muzički genijalci, a tako divni ljudi pritom. To su prije svega moji veliki prijatelji koje obožavam i s kojima dijelim životnu pozornicu, a tek onda taj život i prijateljstvo preslikavamo na koncertnoj pozornici. Bez njih ne bi bilo niti “The Knightingale Cabareta”, oni su moj najveći ponos, motivacija i velika podrška u umjetničkom stvaralaštvu. Nadam se da ću s tim ljudima još mnoge albume snimiti i još bezbroj odličnih koncerata odsvirati. Morate čuti te glazbenike, totalni su genijalci!

Što očekuje sve posjetitelje 30. travnja u zagrebačkom klubu Vip na vašem koncertu? 

30. travnja ćemo po prvi puta svirati koncert “The Knightingale Cabareta” u Zagrebu. Sekstet će izvesti skladbe s albuma, a na skladbi “End Of Act I” pridružit će nam se posebna gošća večeri, jazz pjevačica Alba Nacinovich. Ona je izuzetno talentirana i posebna glazbenica, njezin glas je instrument i to koji ona u trenutku poželi. Svi koji posjete koncert imat će prilike uživo doživjeti raskoš njezina glasa i njezinu izrazitu muzikalnost. Bit će to večer u kojoj ćemo slaviti Međunarodni dan jazza, ali i u kojoj ćemo slaviti “The Knightingale Cabaret” koji je bio nominiran za diskografsku nagradu Porin u konkurenciju za najbolji jazz album i naravno “Morešku”, koja je osvojila Porin za najbolju jazz skladbu. Toliko se veselimo nastupu u Zagrebu te ovim putem pozivam sve one koji vole glazbu da nam se pridruže u Vip klubu s početkom u 21 sat te da svi zajedno uživamo u danu kada se slavi jazz odnosno život bez predrasuda, sloboda izražavanja, iskrenost razgovora i sve ono što jazz u suštini jest