Piloti, mehaničari, stjuardese i predstavnici Novog sindikata počeli su jednodnevni štrajk koji će potrajati sve do petka u šest sati ujutro.

Šesto radnika Croatia Airlinesa ovim štrajkom upozorenja traže 11 zahtjeva, od kojih je najvažniji onaj da se stjuardese prestanu zapošljavati preko agencija, dok piloti traže više sati odmora između noćnih letova.


”Imamo dva leta i između njih dva i pol sata odmora i onda opet dva leta, sve to poslije ponoći. Taj odmor nije dovoljan. Mi želimo raditi, ali želimo raditi sigurno, ne ugrožavajući nikoga, ni putnike ni kompaniju” izjavio je kapetan Hrvoje Bušić.

Predstavnici četiriju sindikata poručili su da je ovo upozorenje upravi i najveće upozorenje Vladi od koje traže da povede računa o svom vlasništvu. Tijekom ova 24 sata pretpostavlja se da će biti otkazana 24 leta, a Croatia Airlines za neke linije na kojima je prodano najviše karata osigurat će prijevoz putnika avionima nekih drugih kompanija.

Predsjednik Novog sindikata Mario Iveković kaže da zahtjevi sindikata koštaju maksimalno dva milijuna kuna, dok predsjednik Samostalnog hrvatskog sindikata radnika u zrakoplovstvu Tomica Rajković smatra da se hitno mora promijeniti poslovna politika koja akumulira gubitke.

Predsjednica Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova Suzana Vuksan Artuković izjavila je kako su sindikati tijekom pregovora odustali od većine zahtjeva i tražili samo zadržavanje prava koja su imali do sada, odnosno do 31. ožujka kada istječe kolektivni ugovor. Posebno je upozorila na zapošljavanje kabinskog osoblja putem agencije, premda zakon to ne dozvoljava.


”Radnici Croatia Airlinesa koštaju manje od 15 posto ukupnih troškova, a uprava ne kontrolira ostalih 75 posto troškova” objasnio je Bušić, ”čak i da svim radnicima ne isplate plaće, neće moći pokriti svoje dugove. Mi ne možemo tražiti da uprava ode, ali možemo upozoriti na problem”. Dodao je kako radnici ne žele stvoriti štetu svojoj kompaniji, nego ju spasiti.

Izvor: www.infopunkt.tv

1 Komentar

  1. Po noći sigurno nije lako raditi.Međutim biti pilot i voziti toliko ljudi velika je odgovornost u NORMALNIM UVJETIMA. Trebala bi max. samo jedna vožnja noću,nikako dvije.UČINITE NEŠTO pozitivno!