Najdugovječniji kontinuirani festival performansa i izvedbenih umjetnosti održat će se po 16. puta u Zagrebu, od 26. do 29. lipnja. U ova četiri dana programa, u Zagrebu će nastupiti eminentni umjetnici iz Hrvatske i regije kojima je zajedničko jedno – da pomiču granice angažiranosti, društvenog komentara, eksperimenta u performansu, kazalištu i plesu.

„Perforacije su oduvijek bile prostor umjetničkog eksperimenta i propitivanja, a jedan od najvažnijih ciljeva ovog festivala je bio i ostao produkcijska i koprodukcijska podrška nezavisnoj umjetničkoj sceni. Upravo zato ove godine sve izvedbe na Perforacijama su i Dominove produkcije kao dodatni doprinos produkcijskim uvjetima umjetničkog razvoja nezavisne scene pa tako ovogodišnji program donosi pet premijera“ – rekao je umjetnički direktor Perforacija Zvonimir Dobrović.

Perforacije otvaramo u Zagrebačkom plesnom centru, u srijedu 26. lipnja u 20 sati, predstavom il sonetto umjetnice Martine Tomić, u koprodukciji Udruge Domino, Studija za Suvremeni Ples i UO Genijatora. U ovoj predstavi Martina Tomić nastavlja istraživanje započeto plesnom predstavom figure, figure. Ovoga puta u predstavi il sonetto traga za mogućim plesnim prijevodima Shakespeareovih soneta.

Program se nastavlja u četvrtak na drugoj lokaciji i s izvedbom koju su vjerni posjetitelji Perforacija već upoznali – u Kineskom paviljonu Zagrebačkog velesajma gdje nastupa umjetnica Sonja Leboš sa svojim radom Opera Commerciale – 3. izvedbeno čitanje Zagrebačkog velesajma“ nastalom u suradnji s Dorom Fodor i Lukom Bosancem. „Opera Commerciale III“ koncipirana je kao site-specific hibrid medijskog i izvedbenog predavanja, a bavi se odnosom Kine i Jugoslavije u razdoblju od 1944. do 1957. To je period koji je obilježen završetkom Drugog svjetskog rata, ali i kontinuitetom ratnih zbivanja na Dalekom istoku te jačanjem hladnoratovskih politika koje proizlaze iz podjele svijeta na dva bloka. Taj geopolitički kontekst je tematska os i dramaturška motivacija za smještanje izvedbe unutar Kineskog paviljona, čime se istovremeno želi ukazati na neiskorišteni potencijal značaja arhitektonskog nasljeđa Zagrebačkog velesajma u europskim ali i globalnim razmjerima. U epohi kada je Kina jedna od najvećih svjetskih vojnih i ekonomskih sila, ova povijest dobiva brojne mogućnosti suvremenih kontekstualizacija. „Opera Commerciale – 3. izvedbeno čitanje Zagrebačkog velesajma“ urbani je ideogram koji se nastavlja na 1. i 2. izvedbeno čitanje Zagrebačkog  Velesajma, održano 2022. i 2023. godine u okviru programa festivala Perforacija.

U petak i subotu donosimo posebnu poslasticu: predstavu „Wittgensteinovi učenici“ Zlatka Pakovića koja će se u 20 sati izvoditi u kazalištu Vidra. Predstava “Wittgensteinovi učenici” temelji se na životu i filozofiji Ludwiga Wittgensteina, čija je knjiga “Tractatus logico-philosophicus” obilježila prošlo stoljeće svojom briljantnom analizom jezika i logike, a uz Zlatka Pakovića igraju Vilim Matula i Maruška Aras.

Tradicionalna Noć performansa, koja će se ove godine održati 28. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru od 21 sat, okuplja sedam umjetnica i umjetnika koji su odabrani temeljem javnog poziva. Uz selektorski angažman Zvonimira Dobrovića i Arijane Lekić-Fridrih, na Noći performansa prikazat će se performansi, prostorne i audiovizualne instalacije, eksperimentalne forme sa svjetlom, zvukom, pokretom te različite prostorne intervencije i participativne projekte umjetnica, umjetnika i umjetničkih kolektiva. Tema Noći performansa ove godine je Politički art – nacionalizam i umjetnost, kroatizacija kulture, a sudjeluju Siniša Labrović, Bruno Isaković, Lucija Žuti, Emil Matešić, Karlo Štefanek, Lara Mandli i Angela Stipić.

Subota 29. lipnja rezervirana je za novu solo predstavu Brune IsakovićaI samo“ u ZPC-u. U vrijeme sve prisutnijeg pritiska da budemo najbolji mogući te da se prikazujemo drugima kao izmaštane osobe sve dok i sami ne povjerujemo u te vlastite dorađene holograme, „I samo“ slijedi taj obrazac. Ovdje se govori o konceptu osobnog napretka koji nema alternative, a izvedba se fokusira na uspjeh tog sizifovskog stremljenja pretvarajući utopiju u stvarnost, odbacujući neuspjeh kao opciju.

Perforacije završavaju isti dan, u subotu 29.lipnja, premijerom predstave The Pogo Dolls kolektiva Škvadra u Centru Ribnjak. Izvedba je koja svoja koreografsko-dramaturška rješenja pronalazi u punk kulturi. Proces stvaranja predstave oslanjao se na okoliš punka, odnosno njegovu prostornost, te je crpio inspiraciju iz karakterističnih elemenata punk koncerta: kruga kao središta energije, „mosh pita“ kao omeđenog prostora te jasnih procedura unutar svakog punk koncerta, uključujući pogo, izmjenu pozicije izvođača i publike, te kaos.

Više informacija o programu na www.thisisadominoproject.org