ponuda vegetarijanskog i veganskog cateringa PraSADAmVišak kilograma može biti ne samo estetski, nego i zdravstveni problem već je gotovo svakome jasno, ali kako skinuti salo, “škembice” i učiniti kožu ponovno glatkom i napetom? Povodom Svjetskog dana borbe protiv pretilosti udruga Prijatelji životinja sugerira konzumaciju namirnica biljnog porijekla. Neke takva hrana odbija jer smatraju da nije dovoljno ukusna, no da nisu u pravu pokazalo je danas više proizvođača na štandovima na Trgu kralja Tomislava.

Vegetarijanski i veganski ketering PraSADAm ponudio je primjerice raznovrsne i ukusne obroke. Nešto su prodali, ponešto dali za degustaciju, a uživati se moglo u vegetarijanskom kolačiću, ražnjiću od povrća, palaćinkama s punjenim voćem bez jaja i mlijeka… Građani nenavikli na ovakvu kuhinju bili su ugodno iznenađeni.

Kako izgubiti suvišne kilograme?

Prehrana namirnicama biljnog podrijetla može biti vrlo učinkovita u gubitku suvišnih kilograma. Evo što preporučuju iz  udruge Prijatelji životinja:

“Veganska prehrana osigurava sve hranjive sastojke potrebne za dobro zdravlje. Zasnovana je na cjelovitim namirnicama, s obiljem svježeg voća ipovrća, plus žitarice, mahunarke, orašasto voće i sjemenke. Uz to siromašna je šećerom i mašću, a bogata ugljikohidratima.”

Svi koji se prakticiraju ovakvu vrstu prehrane obično nemaju probleme s prekomjernom težinom. Ipak, i tu treba biti oprezan jer je na tržištu u porastu broj industrijski proizvedenih veganskih namirnica koje mogu biti bogatije mastima.

degustacija na Trgu kralja Tomislava (Foto: Prijatelji životinja)

Također, Prijatelji životinja napominju kako usvajanje veganske prehrane ne mora neophodno rezultirati trenutačnim gubitkom težine (osobito ako je osoba provela veći dio života kao mesojed ili vegetarijanac, ili ima poremećaj metabolizma). Međutim, istraživanja su pokazala da je dobro uravnotežena veganska prehrana općenito zdravija od vegetarijanske i mesne.

Praktični savjeti za gubljenje težine
Općeniti savjet za gubljenje težine, ako vam je potrebno, jest da smanjite unos masti – dakle izbjegavajte prženu hranu, masne namaze na kruh mažite tanko i zamijenite premasne grickalice svježim voćem. Konzumirajte dosta svježeg voća i povrća, tjestenine, krumpira, riže i drugih žitarica.
Osigurajte redovne obroke a dan pokušajte započeti doručkom bogatim vlaknima (propuštanje obroka može uzrokovati da jedete više da biste nadomjestili).
Napokon, možete pokušati povećati razinu tjelesne aktivnosti – pješačenje je jedna od najboljih vježbi.

FOTOGALERIJA: Povrćem protiv pretilosti by Udruga Prijatelji životinja

[nggallery id=485]