Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar Tomislav Ostrman, istaknuto je ime aktualne produkcije, autor je više zapaženih, vrlo osebujnih ciklusa, izlagao je na brojnim samostalnim izložbama.
Gospodine Ostrman, u posljednje ste vrijeme ozbiljno fokusirani na realizaciji ciklusa s motivom mora, većinom plavih, zelenih s nizom brodića na površini. Dokle su ili do koje su točke brodovi doplovili?Što je cilj plovidbe, susret s drugim brodom na pučini ili nedohvatljiva obala?
More je konstantna nit vodilja mojeg stvaralaštva . Brodovi kao simbol dalekog putovanja i svojevrsne slobode u mojem svijetu imaju drukačije značenje . Oni dobivaju ljubavni i osobni karakter. Postoje ljubav izmedju predodređena dva broda koji se na mojim slikama nalaze.
Ulja s brodovima izrađujete u malim ali i u velikim formatima. Što je zajedničko tim slikama a što možda na neki svoj poseban način razdvaja, udaljuje?
Formate mijenjam kako mi srce kaže. Nekad uživam kada slikam malu sliku stisnut za malim stolom pod radnom lampom i tada se osjećam kao dijete koje se igra a onda dođe vrijeme i za veliku sliku koja iziskuje veću kondiciju i angažman.
Brodovi su naravno samo simbol, što konkretno predstavlja Vama brod, more, pučina, nebo…?
Brodovi u mojem svijetu predtavljaju osobu koja traži svoju srodnu dušu, a cijela atmosfera slike svijet kakav vidim mojim očima. Pozitivan i veseo.
Kako se „Zviždač“ uklopio u novu produkciju slika?
Mornar Fućkalica predstavlja homo ludensa,čovjeka pozitivnih misli i on u mom slikarstvu ima veliko značenje. On je simbol čovjeka kojem bi trebali težiti.
Tu je i ciklus Novi val. Što je njegova ključna karakteristika?
Ciklus “Novi val” je nastao jedno ljeto kada sam pokušao napraviti odmak od svoje glavne okupacije i poigrati se apstrakcijom . Rezultiralo je slikama valovitih apstrakcija na koje sam naknadno dodao ribe tako da je od željene apstrakcije nastala figuracija . Cijelo ljeto mi se u Atelieru vrtila Azra te je na koncu taj ciklus dobio naziv “Novi val” te su neke slike poput ” ne prodajem nasmješenog psa” dobile ime iz Azrinih pjesama .
Vi ste izraziti kolorist, Vaša je boja jednostavno radosna, superiorno preplavljuje volumen platna.
Obožavam vedre boje ali malo je poznato da volim i crno bijeli crtež sa kojim sam ustvari i počeo.
Imam dojam da lako i bez većih napora slikate, jednostavno se zagledate u svoju unutarnjost…Vaše slike odišu slobodom, vuku u beskraj…
Obožavam slikati i to mi je jednostavno opsesija koja me obuzela od malena.
Vaša nova mora sačinjena su od različitih kombinacija, nestvarnih i stvarnih elemenata, žive neobične, nesvakidašnje živote podmorja.
More je uvijek refleksija nas samih. Majka svih nas. Možemo u njega gledati satima bez da pričamo i razmišljamo o nečemu.
Kontinuirano radite i na malim formatima platna. Uvijek se govorilo da je najteže napraviti ulje u malom formatu.
Mali format mi je bilo dosadno raditi ali me je nešto obuzela za formate 30×30 cm da u Galeriji imaju specijano mjesto. Čak sam dao izraditi specijalne postamente i male štafelaje za njih.
Kada se i kako pojavio ciklus Konfabulacija, miješanje zbilje i fantazije, fantaziranje i koje je njegovo značenje?
Konfabulacija je nastala preko ljeta kada sam zbog loma zgloba noge bio prisiljen mirovati. Uzeo sam papir i počeo crtati . Jednostavno je izašlo iz mene.Nastala je neobična geometrijska kompozicija koju sam nazvao “konfabulacija” – izmišljene priče .
Koliko se i kako doktorski studij ostvario na Vaš opus, na Vaš rad?
Doktorski studij je izrazito utjecao na mene. Teoretski mentor mi je Dr.sc Daniela Angelina Jelinčić, a teoretski mentor profesor Igor Rončević. Genijalna kombinacija. Što je tema doktorske disertacije?
O tome još nesmijem javno pričati.
Kakva je domaća, zagrebačka likovna situacija? Kakvo je stvarno stanje?
Domaća likovna situacija je takva da postoji puno lijepih , novih umjetnika koji obogaćuju svaku generaciju . Bilo bi dobro da se malo bolje mogu predstaviti i da okolina može češće uživati u njima.
Što je novo u atelijeru?
U atelijeru je uvijek nešto novo. Trenutno se stvara paralelno ciklus Zaljubljeni brodovi, Fućkalice i Konfabulacije .
Planovi…?
Plan mi je uživati u stvaranju i svakom danu koji mi je darovan . Živiti život dan po dan punim plućima.
Imate svoju galeriju u središtu Zagreba.
U sklopu atelijera mi je i “showroom” iliti galerija gdje stalno mijenjam postav tako da u svakom trenutku mogu napraviti izložbu.