Autori:
Jasminka Kovačević / Tihomir Mršić
jasminka.kovacevic@mmreza / [email protected]

Sandra Pocrnić Mlakar (foto: Saša Zinaja / Medijska mreža)Virovitičanka u Zagrebu, novinarka i kolumnistica, sada urednica u Profilu Sandra Pocrnić Mlakar vodi Profilov projekt, popularnu biblioteku Profil vizija.

Kako biste ukratko predstavili biblioteku Profil vizija?

Profil vizija objavljivat će holističke priručnike za samopomoć domaćih autora i autora iz regije. Na engleskom govornom području već više od desetljeća vlada hiperprodukcija literature za samopomoć, ali naši autori sa sličnim svjetonazorima nisu se sustavno poticali na objavljivanje svojih ideja.

U biblioteci Profil vizija naći će mjesta promišljeni, jasni i argumentirani tekstovi koji na nov način valoriziraju svijet oko sebe, otvaraju nova rješenja i daju savjete koje žele izložiti sudu javnosti. Biblioteka je namijenjena ponajprije mladima, kao što su i autori mladi, pametni ljudi, koji žele živjeti u boljem svijetu i svoja nastojanja usmjeravaju prema tome.

Jesu li tekstovi koje dobivate onakvi kakve ste očekivali i mogu li vam se javiti i autori koji su možda do sada svoje radove i razmišljanja skrivali u ladici?

Tekstovi koje dobivamo mnogo bolji su nego što smo očekivali, upravo je to bio razlog pokretanja biblioteke, jer takvi rukopisi zaslužuju objavljivanje. Dakako da bi se trebali javiti pogotovo oni koji su svoje radove i razmišljanja skrivali u ladicu. Nema razloga da strahujemo za prođu knjige mladog, neafirmiranog autora, ako on ima jasnu, dobro formuliranu ideju koju želi podijeliti s drugima i zna kako je oblikovati. Pokazuje se da publika prepoznaje i dobro reagira na biblioteku Vizija.

Što je presudno za objavljivanje nekog rukopisa u biblioteci Profil vizija?

Sandra Pocrnić Mlakar (foto: Saša Zinaja / Medijska mreža)Svi rukopisi, dakako, podliježu izdavačkim kriterijima. Treba pokazati barem elementarno poznavanje literature dosad objavljene na tu temu i ponuditi nešto novo. Svoju ideju treba oblikovati komunikativno, jasno, zabavno ili duhovito, s osobnim šarmom. Tekstovi trebaju biti dobro strukturirani – s glavom i repom, kako bi to rekli iskusniji urednici – i, dakako, pismeni. Vrlo je važno da je ideja koju nose dobronamjerna, konstruktivna i pozitivna.

Mjesta velikog konzumerizma poput shopping centara ujedno su i mjesta promocije duhovnog kao npr. Arena Centar. Kako ocjenjujete taj suživot?

Potreba za duhovnim i kulturnim je masovna pa takva trebaju biti i mjesta promocije literature i civlizirane komunikacije.

Kakva nam iznenađenja narednih mjeseci priprema Profil vizija?

Pripremamo zanimljiv priručnik o sungazingu i svojevrstan igrokaz o visoko vibrantnoj dimenziji igre zvane život autorice iz Opatije. Dobivamo dosta razigranih rukopisa s poukom, koji su na granici beletristike – ali to je već druga priča.