Autor:
Hina /Online-Zagreb.hr
Retrospektivna izložba slika Marijana Trepšea, prva koja u cijelosti prikazuje bogati opus tog istaknutog hrvatskog umjetnika i na kojoj je gotovo više od polovice izloženih djela prvi put predstavljeno hrvatskoj javnosti, otvorena je danas Umjetničkom paviljonu.
Pokazano je oko 170 djela različitih tehnika iz svih faza umjetnikovog stvaralaštva – ulja na platnu, akvareli, bakropisi, crteži, litografije i karikature s prepoznatljivim umjetnikovim temama, portretima, pejsažima, mrtvom prirodom, aktovima.
Marijan Trepše (Zagreb, 1897.–l964.) jedan je od ključnih autora hrvatske likovne umjetnosti 20. stoljeća, a osim po slikama ostao je zapamćen po grafičkome opusu, vitrajima i kazališnoj scenografiji – mirovinu je dočekao kao scenograf zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta. |
Izložbom se zaokružuje predstavljanje “praške četvorice” kojima je Trepše pripadao. U proteklih dvadesetak godina Umjetnički paviljon u Zagrebu je putem retrospektiva revalorizirao i stvaralaštvo ostale trojice iz te umjetničke grupe, Vladimira Varlaja, Vilka Gecana i Milivoja Uzelca, a prije tri godine obrađen je i Proljetni salon, u okviru kojega su se oni formirali.
Djela za izložbu prikupljena su iz više od četrdeset privatnih zbirki, te mnogih hrvatskih muzeja i galerija, velikim dijelom iz Moderne galerije. Na retrospektivu su uvršteni, među ostalim, Trepšeovo ulje na platnu “Maslinik” (1919.), koje je obilježilo početak njegova praškoga školovanja i uvođenje teme sezanizma u hrvatsko slikarstvo te autorova antologijska slika, akvarel “Golgota” (1920.), u kojoj se osjeća jaka prisutnost njegova mladenačkog uzora Miroslava Kraljevića.
To je prva Trepšeova retrospektiva nakon gotovo 35 godina. Bit će otvorena do 30. siječnja iduće godine.