U utorak, 24. rujna 2024. godine, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog uspješno je održana preventivna kampanja Ministarstva unutarnjih poslova pod nazivom „Poštujte naše znakove“, u organizaciji Hrvatske glazbene mladeži, Art hilla i PU Zagrebačke. Kampanja, koja je uključila veliki broj djece, odgajatelja i vozača, imala je za cilj podizanje svijesti o prometnoj sigurnosti i važnosti odgovornog ponašanja u prometu. Ključni sudionik u uspješnom provođenju ovog projekta je i HEP, koji nastavlja svoju dugogodišnju tradiciju društveno odgovornog djelovanja.

Edukativni sadržaji za djecu

Događaj je započeo edukativinim mjuziklom „Đak veseljak i prometni znak“, koji oduševljava najmlađe sudionike već više od 20 godina. Kroz glazbu i ples, djeca uče o prometnim znakovima i osnovnim pravilima sigurnog kretanja u prometu. Osim predstave, djeca su imala priliku družiti se s policajcima i vatrogascima, voziti električne automobile, a na kraju su ih dočekali i prigodni pokloni.

Provjere vida za sigurnost u prometu

Znate li da čak 1 od 5 vozača ne vidi dobro cestu? Važan faktor sigurnosti u prometu je i dobar vid. Upravo s tim ciljem, organizirana je kratka provjera oštrine vida vozačima osobnih automobila, u suradnji MUP-a sa studentima optometrije Veleučilišta Velika Gorica i EssilorLuxottica djelatnicima. Ovom inicijativom brzinske provjere, vozači su dobili povratnu informaciju o svojoj oštrini vida i važnosti redovitih provjera vida, te u slučaju vidne oštrine ispod zakonskog minimumu, preporuku za odlazak na pregled vida kod stručnjaka i adekvatnu korekciju, za sigurnost svih sudionika u prometu. 

Čak 1/3 svjetske populacije nema korigiran vid, što zbog nedostatka svijesti o važnosti dobrog vida, ali i nedostupnosti pregleda i pomagala (naočala) u pojedinim dijelovima svijeta. EssilorLuxottica u suradnji sa stručnjacima za dobar vid, organizira i podržava inicijative podizanja svijesti o važnosti dobrog vida i stvaranja trajnog pristupa brizi za vid na globalnoj razini. Dobar vid osnovno je ljudsko pravo, koje ima moć promijeniti sve. Zato se pokrenimo i ponašajmo se odgovorno, jer redoviti pregledi vida i adekvatna korekcija ključan su preduvjet za sigurnost svih sudionika u prometu, bilo kao vozači ili pješaci.

Velik odaziv i uspješna kampanja

“Jako je važno kontinuirano ulagati u edukaciju o pravilnom ponašanju u prometu. Iako se bilježi opći napredak u sigurnosti cestovnog prometa, sigurnost djece na cestama i dalje je važna tema. U 2024. godini, u prometu u Hrvatskoj stradalo je 631 dijete, od kojih je pet smrtno stradalo. HEP svojom podrškom pomaže u senzibiliziranju javnosti i podizanju svijesti o važnosti odgovornog ponašanja u prometu te edukaciji” izjavila je Iva Šalamon Reškovac organizatorica brojnih preventivnih kampanja.

Pomoćnik voditelja službe prometne policije, Nikola Milas poručuje  “Svi roditelji i članovi obitelji moraju biti primjer svojoj djeci i moraju ih učiti pravilnom ponašanju i sudjelovanju u prometu. Na taj će način djeca izrasti u puno bolje sudionika u prometu, a i vozače.”

PU Zagrebačka izrazila je zadovoljstvo velikim odazivom, naglasivši kako je zajednička odgovornost svih sudionika u prometu ključna za smanjenje broja nesreća.

Nastavak kampanje

Ministarstvo unutarnjih poslova najavilo je kako će se kampanja „Poštujte naše znakove“ nastaviti provoditi i u drugim gradovima diljem Hrvatske, s ciljem daljnje edukacije i preventivnih aktivnosti za sigurnost u prometu.

“Ovom kampanjom pokušavamo djeci na primjeren način približiti sudjelovanje u prometu i dolazak do škole, kako bismo im se prilagoditi i na jednostavan način im pokazali opasnosti koje vrebaju.” Zaključio je Pomoćnik voditelja službe prometne policije Nikola Milas.

Organizatori se zahvaljuju svim sudionicima i partnerima koji su svojim prisustvom podržali ovu inicijativu.