Ne toliko daleko od centra grada, u neposrednoj blizini jezera Jarun, svoja je vrata otvorio GUŠT beauty boutique, specijalizirana trgovina prirodne, clean i eko kozmetike, ali i modnog i produkt dizajna isključivo hrvatskih proizvođača. Iza svakog proizvoda u GUŠTu stoji njegov tvorac – fotografijom i pričom o nastanku brenda, ali i Nina Kemenović koja ih je sve okupila i osmislila ovu neodoljivu oazu kojoj će se, jednom kad je otkriju, vraćati oni koji uživaju u lijepome.

”Hrvatski proizvođači imaju sreću da svoje proizvode mogu stvarati iz kvalitetnih organskih sastojaka još uvijek nezagađenih resursa naše zemlje. No njihove količine nisu velike, sirovina ovisi o vremenskim prilikama, a i sama je proizvodnja izazovnija. Kupcima je takve kvalitetne proizvode teže pronaći na policama, u što sam se i sama uvjerila godinama koristeći kozmetiku domaćih proizvođača”, odgovara Nikolina kad je pitate zašto baš ovakav koncept.

Nina Kemenović
Nina Kemenović

Naime, iako kvalitetom često značajno odskaču od komercijalnih brendova s velikim budžetima za marketinške kampanje, hrvatski proizvođači prirodne kozmetike teže pronalaze svoje mjesto pod suncem. Izvrsnost ponekad nije dovoljna. Nikolina je sjajne proizvode isprobane na vlastitoj koži poželjela ponuditi na jednom mjestu onima koji su u potrazi za istima, a ne znaju otkud krenuti. Sinula joj je ideja o GUŠTu.

”Željela bih da GUŠT postane spona između odabranih ’boutique’ proizvođača koji svoje proizvode pomno razvijaju, ali im se nije jednostavno probiti na tržištu, i kupaca kojima je važno što stavljaju na kožu i otkuda je proizvod stigao. GUŠT nije samo još jedno shopping mjesto, nego mjesto na kojemu ćete isprobati proizvod, dobiti preporuku, saznati tko stoji iza brenda i koja je njihova priča. Brendovi koji su u GUŠTu nisu globalni ‘laboratorijski’ brendovi, brendovi u GUŠTu su velikim dijelom život onih koji ih stvaraju. Upravo sam se time vodila kad sam stvarala ovo mjesto po svom guštu”, dodaje Nikolina koja priznaje kako bi voljela da GUŠT postane mjesto susreta, iskustva i doživljaja.

Na policama GUŠTa smjestila je beauty brendove Aprive, Hvaroma, Matinata, Gesha, Moja oaza, Luxea, Uchka, San kozmetika, Sulis, Ard kozmetika, Cosmel i 757 – izvrsnost koja nije lako i svugdje dostupna, brendove vrijedne pažnje. Poseban kutak osiguran je i za prirodnu dječju kozmetiku Loveda. No, gušt su, osim beauty rituala, i druga zadovoljstva zbog čega GUŠT koncept obuhvaća i odabrani modni i produkt dizajn. Tako je ova adresa jedina zagrebačka adresa na kojoj su prisutne neodoljive Mustre, njima se pridružio Indestructible, a kad je o nakitu riječ, ponudu upotpunjuju mirisni Lykke i fragilna Anka Jewelry.

Za potpuni ugođaj tu su i Zen Candles ručno rađene mirisne svijeće od sojinog voska, super lagane Into The Wild Cutting Board daskice od bukve za čiju izradu nije srušeno nijedno stablo, te zaigrane List Living platnene posude, ilustracije i recipe book. Svi oni odlično su se uklopili u pažljivo osmišljen prostor u nježnim tonovima svijetlog drveta, prljavo ružičaste i maslina zelene boje u ‘kvartovskom’ dućanu.

”Mnogi su se začudili kad sam rekla kako želim kvartovsku adresu GUŠTa. Jer svi su turisti u centru… No GUŠT se ne obraća turistima, GUŠT je namijenjen mojim susjedima, stanovnicima mog kvarta, stanovnicima mog grada. Koliko god bio malen prema velikim svjetskim metropolama, Zagreb je postao grad u kojem kvartovi žive. Sve što vam je potrebno možete pronaći u svom okruženju, bez odlaska u centar. Želja mi je da GUŠT bude takvo mjesto, ono koje će učiniti kvart boljim mjestom za život”, zaključuje Nikolina.

Nikolina je svoju viziju razvila s osobitom pažnjom što se osjeća kako u odabiru brendova i lokacije, vizualnom identitetu i uređenju prostora, tako i u stvaranju koncepta. Stoga će se u ovom intimnom i ugodnom prostoru održavati kreativne radionice na kojima će se učiti napraviti vlastiti maslac za tijelo, izraditi svijeća, naučiti kukičati ili sudjelovati u book klubu, o čemu će sve informacije biti dostupne na Instagram profilu GUŠTa.

Priča o GUŠTU ovdje ne završava. Zapravo tek počinje, jer ideja za guštanje u ljepoti na hrvatski način u opuštenoj atmosferi – ne nedostaje.