Iskustvo stvaranja multimedijskog sadržaja kroz inovativnu MUSEAR platformu potpuno novog virtualnog doživljaja konzumiranja umjetničkih i kulturnih sadržaja, imali su sudionici dvodnevne radionice u sklopu MUSEAR Hackathona koji se održao u Tehničkom Muzeju “Nikola Tesla”. Tako su četiri grupe, muzejskih djelatnika i umjetnika imali priliku kroz dva dana digitalizirati i reinterpretirati građu Tehničkog muzeja te pomoću tekstova, fotografija, audio datoteka, video zapisa stvoriti jedinstveni multimedijski sadržaj za mobilne uređaje u aplikaciji MUSEAR.

Glavni cilj MUSEAR platforme je omogućiti stvaranje interaktivnih multimedijskih mobilnih aplikacija, kao što su audio vodiči i prezentacije građe, bez znanja programiranja. Polaznici MUSEAR Hackathona u Zagrebu su se uvjerili kako je to jednostavno, a i zabavno.

MUSEAR projekt predstavili su Grego Paukovicz, voditelj projekta partnera Pro Progressione koji je naglasio cilj i motivaciju za osmišljavanje i provedbu ovog projekta, Arpad Bayer, predstavnik partnera Pro Progressione, istaknuo je iskustvo i doživljaj stvaranja i sudjelovanja u projektu, Arpad Boczen, predstavnik partnera (KÖME), obuhvatio je mogućnosti digitalne interpretacije, te je dr.sc. Artur Šilić, iz Novene demonstrirao MUSEAR platformu i zaokružio program predstavljanja MUSEAR projekta i Hackathona u Zagrebu.

“U doba digitalnog društva, primjena tehnologija u mjestima kulturne baštine je neophodna. MUSEAR platformom cilj nam je dio fokusa institucija kulturne baštine, poput muzeja i galerija prebaciti na komunikacijske tehnologije koje služe za poboljšanje iskustva posjetitelja i za osiguranje ekonomske i društvene održivosti. Upravo zato veseli nas velika zainteresiranost i osvrti sudionika Hackathona, koji su praktično isprobali aplikaciju i kreirali multimedijski sadržaj, te koji su naglasili da je MUSEAR aplikacija otvorila potpuno novu perspektivu i mogućnost produkcije kulturnog i umjetničkog sadržaja u Hrvatskoj.” – istaknuli su društvenu važnost ovog projekta organizatori iz Novena studija.

U završnom dijelu događanja, svaka je grupa demonstrirala kreirani digitalni narativ u aplikaciji MUSEAR temeljem sadržaja izložaka Tehničkog muzeja Nikola Tesla. Tako su prezentirani Volkswagen Beetle, prototip električnog gradskog automobile DOK-ING, šivaća mašina Bagat i NSU Ro 80 europski automobil 1968. godine. Grupa u sastavu predstavnika Hrvatskog prirodoslovnog i Arheološkog muzeja, temeljem ocjene žirija, osvojila je prvo mjesto te potporu Novene u kreiranju digitalnih muzejskih sadržaja.

MUSEAR Hackathon završio je s velikim uspjehom i pozitivnim reakcijama svih sudionika kao i organizatora, koji su pozitivno ocijenili grupni rad sudionika i njihov doprinos reinterpretaciji sadržaja muzejskih izložaka putem aplikacije MUSEAR za njihovu veću privlačnost muzejskoj publici.