Ne može se reći da je umor sastavni dio starenja – upravo suprotno, osjećaj stalnog umora je samo simptom koji ukazuje da nešto nije u redu, piše She.hr.

Ubrzani tempo, prisutnost toksina oko nas koje možemo pronaći u hrani i zraku utječe na opće stanje našeg organizma. Činjenica je kako bi povremeno trebali očistiti naš organizam od toksina.

Teško je definirati koliko dugo treba provoditi detoksikaciju, jer svaki je organizam drugačiji, pa će i postupak trajati ovisno o nakupljenim toksinima, primjenjivanoj prehrani, općem fizičkom stanju organizma, ali i izloženosti stresu.

Korištenjem osnovnih pravila pravilne prehrane, te unosom pozitivnih promjena u našu prehranu, potičemo promjene u nama samima i možemo očekivati dugoročno benefite po naše zdravlje.

To znači da dostatnim unosom prehrambenih vlakana kroz redovno konzumiranje svježeg voća i povrća, dovoljnim unosom tekućine, zatim cjelovitih žitarica i pravilnim konzumiranjem bjelančevina, mijenjamo loše prehrambene navike dobrima, te potičemo zdraviji način života.

Izbalansirana prehrana i redovita tjelovježba

Upravo izbalansirana prehrana je ono što će nam dugoročno pomoći da osiguramo dobru podlogu za zdravlje u kombinaciji s redovnim prakticiranjem tjelovježbe.

Konzumiranjem lisnatog povrća, također povećavamo unos mikronutrijenata, kao i odgovarajući unos prehrambenih vlakana. Prednost svakako treba dati lokalnom voću i povrću. Unosom cjelovitih žitarica i proizvoda od žitarica osigurava se adekvatan unos energije u obliku ugljikohidrata, koja će osigurati lakšu borbu s umorom.

Pravilan unos bjelančevina također je nužno omogućiti kako bi se osigurala uravnotežena prehrana, te izmjena tvari i obnova organizma.

Background photo created by schantalao - www.freepik.com

Redovan unos masnoća sastavni je dio uravnotežene prehrane i ne preporučuje ih izbaciti iz jelovnika. Poznata je i dokazana blagotvornost omega -3 masnih kiselina, kao i pozitivna svojstva hladno prešanog maslinovog ulja.

Ne zaboraviti piti

Osnovna preporuka je i unošenje adekvatne količine tekućine u organizam. Ona se može osigurati polaganim ispijanjem tijekom cijelog dana, vode ili primjerice čaja. Čaj je napitak koji omogućava rehidraciju organizma na prirodan način, istovremeno osiguravajući unos katehina.

Katehini su vrsta antioksidanta kojima obiluje zeleni čaj, a neka istraživanja sugeriraju da bi mogli štititi od nekih vrsta raka, uključujući rak jetre. U gotovim čajevima ili ledenom čaju nećete baš naći toliko katehina koliko ih ima u svježem čaju koji ćete skuhati sami i popiti dok je još vruć.

Vježbanjem protiv umora

Važnost tjelovježbe za organizam neophodno je naglasiti kao cjelovitost pristupa zdravom životu. Već umjerena tjelovježba potiče cirkulaciju i time omogućuje bolju izmjenu tvari. Umor je zapravo zaštitni mehanizam protiv prekomjerne živčane aktivnosti, ali ujedno i signal da treba nešto promijeniti.

Stručnjaci preporučuju svaki dan umjerenu tjelovježbu koja se može postići pješačenjem 20 do 30 minuta. Međutim svakako je preporuka da se dva do tri puta tjedno vježba aerobno, a trening bi trebao trajati minimalno oko 20 minuta u aerobnoj zoni.

Stoga prekinite začarani krug neaktivnosti te ćete biti manje umorni i imat ćete više energije.

Važno je i danje svjetlo i boravak na otvorenom. Sjedenje u zatvorenom prostoru bez izlaganja sunčevoj svjetlosti može uzrokovati osjećaj otupjelosti.