Produljenje turističke sezone i privlačenje gostiju više platežne moći prošlih je godina u fokusu turističkih djelatnika. S tim je ciljem u Splitu održana druga međunarodna konferencija i poslovna radionica SPLITB2B, koja je uz predstavnike turističkog sektora okupila više od 40 stranih turoperatora i predstavnika agencija iz 12 zemalja.
SPLITB2B je odličan zaokružen proizvod s fokusom na poslovnu radionicu, odnosno susrete turističkih agenata što dokazuje i sve veći interes naših partnera, kaže Jurica Glavina, predsjednik Udruge destinacijskih menadžment kompanija Dalmacije (UDMKD), organizatora drugog SPLITB2B-a.
– Kroz promotivni dio manifestacije cilj susreta je bio motivirati i impresionirati strane agente da sami dožive destinaciju kako bi je mogli što bolje prezentirati i prodavati. Gosti koji dolaze u našu destinaciju žele doživljaje, emocije, iskustvo i uspomene. Stoga smo odredili ciljnu skupinu, kreirali pakete, promovirali ih na konferencijama, B2B susretima i sajmovima i umjesto da s njima odemo u svijet, svijet smo odlučili dovesti nama.
Glavni je cilj konferencije poticanje i prodaja višednevnih složenih turističkih proizvoda poput paket aranžmana, događanja i skupova. Na koji ste način pokušali zainteresirati partnere?
– Organizirali smo obilazak destinacija u tri dalmatinske županije. Potencijalne partnere upoznali smo s iznimno kvalitetnim proizvodima destinacija kao što su šibenska tvrđava Barone, Morske orgulje, Pozdrav suncu, Muzej stakla i Sveti Donat u Zadru, stara Salona, Dioklecijanova palača u Splitu. U 15 godina otkako razvijamo programe destinacijskog menadžmenta, specijaliziralo se niz manjih agencija koje biraju određena područja, pronalaze i otvaraju nove niše i rade svoj posao s puno strasti i ljubavi. To je jedini način da razvijamo turizam posebnih interesa.
Najvažniji dio događanja bio je trosatni B2B workshop uz informatičku potporu programa za ugovaranje susreta među domaćim i stranim turoperatorima i agencijama. Kako je to izgledalo?
– U skladu sa svjetskim trendovima koristeći softver za ugovaranje sastanaka, omogućili smo da se svi informiraju tko su sudionici susreta te da sebi nađu kompatibilne partnere. Na taj način mogli ste izbjeći da vam za stol sjedne netko čiji vas proizvod ne interesira, a sa strane vas čeka upravo onaj s kojim želite ugovoriti posao. Uz pomoć softvera mogli ste dogovoriti točno određeni stol i za 15 minuta zainteresirati potencijalnog partnera za posao.
Posljednjih godina ulaže se puno napora na lokalnoj i nacionalnoj razini da se produlji sezona. Što ste vi, po tom pitanju, ponudili sudionicima SPLITB2B-a?
– Sunce i more nisu fokus ove konferencije, jer kupališna sezona traje samo 90 dana. Moramo misliti na goste koji će nam dolaziti cijele godine i kojima je cilj dolaska nešto drugo: dobra hrana, piće, fantastična kulturno-povijesna baština i lokaliteti. Primjerice, Split ima plaže u centru grada i to je sjajno za kupališnu sezonu, ali naglasak mora biti na njegovoj povijesti i kulturi. Upravo to je zadnjih godina ključni motiv dolaska turista iz Kine, Japana i Koreje izvan glavne sezone. S druge strane, blizu Splita je Omiš čije smo atrakcije predstavili sudionicima skupa. Taj grad ima resurse kakve možete rijetko naći na tako malom prostoru. Uz more i povijesnu baštinu, tu su kanjon Cetine, hiking, biciklizam, penjanje, trekking, rafting…
Nakon dvije godine održavanja u Splitu, postoji i interes za preseljenje konferencije u druga dalmatinska mjesta. Hoće li se i dalje događati u Splitu?
– Naziv SPLITB2B nema veze s mjestom održavanja, već je to zapravo skraćenica od SPeciaL Interest Tourism ili turizam posebnih interesa. Lokacija održavanja nije presudna. Već smo dobili pozive da se događanje preseli u neki drugi grad. Za nas je najvažnije da se event događa u Hrvatskoj, da dovedemo što više stranih agenata i turoperatora, te da javni i privatni sektor učine apsolutno sve što mogu da se produlji sezona.
Kakva je suradnja javnog i privatnog sektora u turizmu? Jeste li zadovoljni njome?
Suradnja ova dva sektora je vrlo važan preduvjet uspješnosti turističke industrije. U turizmu je ta veza još intenzivnija nego u drugim sektorima, posebno kad su u pitanju predsezona i posezona. U Dalmaciji imamo kvalitetan odnos s javnim sektorom odnosno s turističkim zajednicama, osobito u nastojanju da promoviramo turizam posebnih interesa izvan sezone. Konferencija SPLITB2B je najbolji primjer takve suradnje, a ni turistički rezultati ne bi bez toga bili na razini koju smo postigli. Uz sjajan tim koji je zaslužan da je na konferenciji sve štimalo, imamo i kvalitetne partnere bez kojih SPLITB2B ne bi bio moguć.