voxtvSvi mediji prenijeli su zastrašujuće podatke: svaka druga žena i svaki peti muškarac starosti iznad 50 godina, do kraja života pretrpjeti će prijelom kosti zbog osteoporoze. To je realna prognoza utemeljena na stvarnim podacima, tvrde stručnjaci liječnici.

Statistike pokazuju da je rizik od smrti od prijeloma kuka veći nego rizik od raka dojke, koji je najveći strah i trepet među ženama. U stvari, gotovo četvrtina bolesnika nakon prijeloma kuka umire u prvoj godini po prijelomu. Do padova i posljedično loma kosti, dolazi prvenstveno zbog gubitka mišićne snage.

Osteoporoza (gubitak gustoće kostiju) je prirodna pojava i posljedica starenja. Što smo stariji krhkije su nam kosti, što dulje živimo, veća je vjerojatnost da ćemo pasti i slomiti neku kost. Neki čak tvrde da je osteoporoza izmišljena bolest i da se prirodno propadanje kosti može zaustaviti na prirodan način, bez korištenja štetnih lijekova. Možda postoje dileme kada je potrebno liječiti osteoporozu i možda prodavači lijekova predlažu rano liječenje samo da bi prodali što više lijekova.
Međutim, nema nikakve dileme o posljedicama koje su jednostavne i lako potvrdive činjenice: potrebno je izbrojati prijelome i ljude koji su preminuli nakon teških lomova. Ovi podaci ne dopuštaju nikakve sumnje.

Osim starenja, postoji još nekoliko važnih razloga za propadanje kosti. To je prvenstveno nekvalitetna hrana koja sadrži previše bjelančevina osobito životinjskog podrijetla (mlijeko, mliječni proizvodi, meso) koje uzrokuju zakiseljenost organizma. Ako konzumirate više od 0,8 grama bjelančevina po kilogramu svoje težine, što je približno 8% kalorija iz bjelančevina u ukupnom dnevnom unosu hrane, stvarate opasnu zakiseljenost koja opterećuje bubrege i crpi kalcij iz kosti. U tome su zdravstvena i prehrambena struka složne. Stoga, kako bi spriječilo nepopravljivu štetu zbog kiselosti kod drugih važnijih organa, tijelo crpi kalcij iz kosti koji je alkalni mineral i neutralizira kiselost. Što više koristimo hrane koja uzrokuje kiselost, više nam je kalcija potrebno. Ako ga ne dobivamo hranom, tijelo ga crpi iz kostiju. Sa rupicama u kostima možemo živjeti ali ako bi krv bila samo malo više kisela, imali bi ozbiljne zdravstvene probleme. O tome se možete informirati u knjizi Alkalizirajte (stvarajte lužnatost, alkalnost, nezakiseljenost) ili umrite, koja je svjetska uspješnica sa već tri izdanja u Hrvatskoj. Iznimno važan uzrok za nastanak i napredovanje osteoporoze je preskromno sintetiziranje vitamina D3 zbog premale i nepravilne izloženosti neposrednoj sunčevoj svjetlosti. Godine, sjedeći rad i nezdrave navike dovode do premalo tjelesnih aktivnosti koje su također vrlo važne za održavanje kostiju zdravim. Tim osnovnim uzrocima potrebno je dodati još neke loše navike kao što su pušenje, alkohol itd… i dobićemo sve glavne uzroke za nastanak i razvoj osteoporoze.

Što možete učiniti sami?

Prvo: ograničite unos bjelančevina, pogotovo onih životinjskog podrijetla. Drugo: redovito se izlažite suncu, najmanje 4 – 5 puta tjedno u trajanju od 10 minuta, između 10 i 16 sati, bez zaštite. Na taj ćete si način osigurati dovoljno vitamina D3, pogotovo u razdoblju od travnja do listopada, što je ostalih mjeseci gotovo nemoguće. Treće: pobrinite se za unos dodatnih količina prirodnog kalcija. Četvrto: budite tjelesno aktivni svaki dan barem 20 minuta.

U Velikoj Britaniji je prošli tjedan protekao u informiranju građana o važnosti vitamina D. Upozoravali su na tragične zablude o vitaminu D3 kao što su: dobivam ga dovoljno u hrani, na suncu provodim dosta vremena, nije tako važan kao što tvrde, to je samo za kosti i za starije osobe, o vitaminu D znam dovoljno… Neosporna istina je drugačija: prema njihovim podacima, o svim prednostima vitamina D nije dovoljno informirano 90 % ljudi, često čak ni stručnjaci nisu dovoljno ažurni, budući da se skoro mjesečno objavljuju nove spoznaje o ulozi i značaju D3, vrlo mali broj ljudi dobiva dovoljno vitamina D sa suncem, a u hrani ga skoro ni nema. Za manje od 1 kune (!) na dan sami si možete osigurati svoju dnevnu dozu prirodnog vitamina D3.

http://www.sitis-san.hr/