Otvorenje izložbe Par lijevih cipela – Povratak u stvarnost u istočnoj Europi, Muzej suvremene umjetnosti


Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17, tel. 6052-700, http://www.msu.hr

Jedan od eksponata budućeg varšavskog Muzeja komunizma bit će i par cipela koje su dobivali radnici varšavske čeličane sredinom pedesetih godina kao neku vrstu bonusa, nagrade. Zanimljiva činjenica poslužila je i za zagrebački osvrt na prošlost i stvarnost istočne Europe.

Izložba se bavi i kritikom, ali i afirmacijom „utopijskog projekta“. Tema jest komunistička prošlost, ali ne njezini ostaci, nego provjera stvarnosti  u postkomunističkim zemljama. Govori također o društvima, ali i o pojedincima – protagonistima prošlih vremena, prije i poslije pada Berlinskog zida, od Tita, Honeckera, Tuđmana, Miloševića i vlastitih očeva, pa sve do glazbenih pop ikona i Pape…. Ali i fiktivnih državnih paktova, utopijskih svemirskih projekata ili postkomunističkog raja divlje gradnje…

Izložena djela u tehnici fotografije, videa, slikarstva, instalacija i ambijenata nastala su tijekom nekoliko proteklih godina i direktna su refleksija stvarnosti, društvenih i individualnih stanja, povijesnih i recentnih događaja, ali ujedno postavljaju snažna pitanja o temeljnim pravima i slobodama.

Na izložbi sudjeluju umjetnici: Katerina Šedá (1979, Češka), Jaan Toomik (1961, Estonija),  Miroslaw Balka (1958, Poljska), Šejla Kamerić (1976, BiH), David Maljković (1973, Hrvatska), Dunja Zupančič, Dragan Živadinov i Miha Turšič, (Slovenija), Milivoj Bijelić (1951, Hrvatska-Njemačka), Andreas Fogarasi (1977, Austrija), Sanja Iveković (1949, Hrvatska), Andreja Kulunčić (1968, Hrvatska), Via Lewandowsky (1963, Njemačka),  IRWIN (grupa osnovana 1983: Dušan Mandič, 1954; Miran Mohar, 1958; Andrej Savski, 1961; Roman Uranjek, 1961; Borut Vogelnik, 1959), Dalibor Martinis (1947, Hrvatska), Zlatko Kopljar (1962, Hrvatska), Nedko Solakov (1957, Bugarska), Mladen Stilinović (1947, Hrvatska), Pavel Braila (1971, Moldavija).

Kustos izložbe: Tihomir Milovac

Izložba je ostvarena u suradnji s Goethe-Institutom.