Nakon jednomjesečnog trajanja i javne izvedbe tonske probe za film, u utorak 15.travnja od 19 sati obilježavamo zadnji dan Otvorenog studija „Vremeplovke zona 01“ uz druženje, neformalna vodstva i promociju izložbenog magazina.
Projekt „Vremeplovke“ nastavlja se na dosadašnje višegodišnje suradničke projekte Nicole Hewitt kao što su Ova žena se zove Jasna i Žene minorne spekulacije. Na sjecištu eksperimentalnog filma, videa, prostorne instalacije, performansa i teksta, oni promišljaju o posredovanju sjećanja, povijesti, specifičnih narativa kroz tehnologije reprezentacije i dokumentacije. Okosnica projekta „Vremeplovke“, odnosno njegovog prvog dijela predstavljenog kroz rad Otvorenog studija u Tomašićevoj 12, znanstveno fantastični su žanrovi na teritoriju Istočne Europe, sagledani kroz feminističku perspektivu.
Umjetnički paviljon u Zagrebu, Tomašićeva 12
Nicole Hewitt u suradnji s Ivanom Slipčevićem: Vremeplovke zona 01
Finissage i promocija izložbenog magazina
15.04.2025. u 19 sati
Kroz umjetnički rad koji je razvijala, autorica provlači segmente svojeg umjetničkog istraživanja, terenskog putovanja na Baltik, istraživanja zatvorenih gradova te dijalog s lokacijama filma „Stalker“ redatelja Andreja Tarkovskog i oživljene situacije iz romana braće Strugatsky „Piknik pored ceste“ po kojem je „Stalker“ snimljen.
Širi okviri promišljanja čitavog rada mogu se smjestiti u značenjska polja obilježena postsovjetskim, postkomunističkim, hladnoratovskim sablastima, transformacijama okoliša i eko sustava, mogućnostima drugoga i tijela u susretu s konstruiranim prostorom, pejzažem i tehnologijom. Umjetnica Nicole Hewitt to sažima u rečenicu koja može biti i moto izložbe: “Ona kaže, ono čemu sam svjedočila, nestaje kao glina…” Autorski tim čine Hrvoslava Brkušić, Vida Guzmić, Neža Knez, Hrvoje Nikšić, Billie Grace Hewitt Pavlica, 3D materijale izrađuje Josip Knežević, a kustosica je Ivana Meštrov.
Izložbu je još moguće vidjeti u petak 11.travnja od 17 do 20 sati te u subotu 12.travnja od 11 do 14 sati uz popratno vodstvo.
Ova izložba dio je projekta „Tko je Elsa fluid, to se zna, izložba u sekvencama.“ Riječ je o izložbenom konceptu u sekvencama osmišljenom za galeriju u koju se Umjetnički paviljon treba useliti u Jurišićevoj 1A, kući Elsa Fluid dom.

Sljedeća sekvenca objedinjujućeg projekta je izložba vizualne umjetnice Sandre Sterle „Izvan Planeta“. Autorica širi okvir identitetskih istraživanja kojim se inače bavi zahvaćajući u binarnost između organske i anorganske konfiguracije. Tako se u ovoj sekvenci Elsa Fluid i dalje bavi sjećanjem, vremenom, kolekcioniranjem, ali se iskazuje kao prostorna konfiguracija i relacija zvuka, prostora i kretanja. Polazeći od vlastitog filma „Oživjeti djeda“ koji je gradila od sekvenci, različitih isječaka i slika iz svoje vlastite povijesti, sada će krenuti obrnutim smjerom pa će film deizintegrirati u njegove komadiće, nešto što je davno bilo, neuhvatljivo je i neprepoznatljivo, a oblikuje novi neorganski identitet. Pri tome polazi od zadnje rečenice filma koja kaže „Sve je tu da bi se ponovno proučilo. Organsko i neorgansko, sve treba spasiti“
Otvorenje izložbe Sandre Sterle „Izvan Planeta“ bit će 29.travnja 2025.
Kustosice projekta „Tko je Elsa Fluid, to se zna, izložba u sekvencama“ su Irena Bekić i Ivana Meštrov. Njihovo nastojanje je uspostaviti koordinate novih vizija za prostor i institucionalne umjetničke prakse kroz alate umjetničke produkcije, filozofije i kritičke teorije. U fokusu su senzorni, afektivni podaci, registri emocija, gradnja novog znanja, razbijanje monolitnih kolektivnih predodžbi kao mogući alati za razumijevanje svijeta.