EUEuropska komisija odobrila je ulaganje 168,3 milijuna eura iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) u modernizaciju hrvatskog željezničkog sustava i poticanje konkurentnosti hrvatskog željezničkog sektora.


Projekt je dio središnjeg sredozemnog željezničkog koridora u okviru mreže TEN-T, jednog od prioritetnih europskih smjerova kojim se luka Rijeka povezuje sa Zagrebom, Mađarskom i ukrajinskom granicom.

Ulaganjem će se putnicima i posjetiteljima omogućiti znatno bolji uvjeti putovanja – sigurniji, udobniji i kraći prijevoz te sveukupno bolja usluga. Po dovršetku modernizacije 38,23 km duge dionice pruge Dugo Selo – Križevci elektrificirana željeznička pruga imat će dva kolosijeka te će putničkim vlakovima omogućivati brzinu od 160 km/h. Sanirat će se četiri kolodvora i dvije postaje te sagraditi dvanaest pružnih prijelaza za automobile i šest za pješake. Nadalje, u okviru projekta trebalo bi seotvoriti 85 radnih mjesta tijekom provedbe i 30 po dovršetku, koji se očekuje 2017.

Povjerenica za regionalnu politiku Corina Creţu, koja je odobrila donošenje projekta, izjavila je: “Ovo je važno ulaganje kako za Hrvatsku tako i za čitavu Europu. Njime će se poboljšati konkurentnost transeuropskih željeznica. Projektom će se privući poduzeća i posjetitelji te pridonijeti jačanju hrvatskog gospodarstva. To je ujedno vrlo dobar primjer iz kojeg je vidljivo kako ulaganja EU-a u okviru regionalne politike mogu pridonijeti poboljšanju prometnog sustava za građane jamstvom sigurnih, održivih i ekoloških uvjeta putovanja te poboljšanjem kvalitete života.”

Ulaganje se financira putem Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) u okviru Operativnog programa “Promet” i njegove prioritetne osi “Modernizacija željezničke infrastrukture i priprema projekata u sektoru prometa”. Europska unija uložit će 168,3 milijuna eura. Kada se tome pridodaju nacionalna sredstva, ukupna vrijednost ulaganja iznosi 198 milijuna eura. Građevinski radovi započet će početkom 2015.

8,6 milijardi eura za šest godina

Riječ je o velikom projektu u kojem ukupna vrijednost ulaganja (s PDV-om) prelazi pedeset milijuna eura, zbog čega je za njegovo odobrenje potrebna posebna odluka Europske komisije, dok se druge vrste projekata odobravaju na nacionalnoj ili regionalnoj razini.

Prema Ugovoru o pristupanju, veliki projekti u Hrvatskoj odobreni u okviru Uredbe o Instrumentu pretpristupne pomoći (IPA), tj. prije pristupanja, smatraju se odobrenima od Komisije u skladu s Uredbom o strukturnim fondovima. Od pristupanja Europskoj uniji 1. srpnja 2013. do kraja 2013. Hrvatskoj su dodijeljena 449,4 milijuna eura iz strukturnih fondova.

Za razdoblje od 2014. do 2020. Hrvatskoj je dodijeljeno 8,6 milijardi eura iz sredstava kohezijske politike.

Autor: Press