Autor:
Jasminka Kovačević
[email protected]


Damir DekanićKud mi okom, oni skokom mislili smo kada se iz komunalnog redarstva izdvajalo prometno. Zabluda je danas raspršena i kod najupornijih jer na pozive koji su u početku upućivani izravno prometnom redarstvu reagiralo se preusmjeravanjem upita na vijeća gradskih četvrti, mjesne odbore ili Odjel za promet u Gradu Zagrebu.

U prometnom redarstvu je samo 25 prometnih redara, premalo da bi mogli izravno  udovoljavati svim traženjima građana. Ponekad ih zapravo nema ni toliko jer su, primjerice u sezoni skijanja bili dežurni na Sljemenu (osmero u dane vikenda, četvero radnim danima u prvoj smjeni te još toliko u drugoj utorkom i četvrtkom). Izvan uobičajenoj radnog vremena su i sportski te glazbeni događaji u Areni gdje su redari opet imaju posla. Za zadatke na kojima ostvaruju prekovremene sate ne mogu biti plaćeni pa umjesto novca dobivaju slobodne dane. Rezultat – u gradu ih zna biti 15 pa manje.

– Prometni redari na raspolaganju imaju samo jedno službeno vozilo, za neke terene poput odlaska na Sljeme gdje satima dežuraju na hladnoći odlaze privatnim,- požalio se Damir Dekanić, načelnik prometnog redarstva.

Od Charlesa Dickensa do digitalnog doba

Viktorijansko doba Charlesa Dickensa ipak najvjerojatnije neće potrajati duže od nekoliko mjeseci. Naime već u listopadu služba bi mogla barem jednom nogom kročiti u 21. stoljeće s novim sustavom za nadzor prometa.

Riječ je o projektu čiji je investitor Zagrebački holding, a nositelj projekta je Zagreb parking, objašnjava Dekanić. Na čak 75 mjesta u gradu trebale bi biti postavljene po tri video kamere, dvije statične i jedna rotirajuća. Svrha njihovog postavljanja je brže i lakše reagiranje na prekršaje prometa u mirovanju, uglavnom na parkiralištima. Koji će punktovi biti nadzirani odlučuje gradski Odjel za promet.

Damir Dekanić, načelnik prometnog redarstva– Na informatičku opremljenost ne možemo se ni sada požaliti. Svaki prometni redar na teren odlazi s minijaturnim računalom i fotoaparatom. Podatke i fotografije odmah unosi u sustav te policija ili Zagrebparking mogu vrlo brzo reagirati.

„Čišćenja“ Ilice,  Gajeve, Mažuranca…

Sva vijeća Vijeća gradskih četvrti nisu se još javila prometnom redarstvu, neka s rubnih dijelova grada možda i nemaju poteškoća. No to se nikako ne može reći za Gornju Dubravu, Podsljeme, Maksimir, Donji Grad, Črnomerec koji su prema prometnom redarstvu uputili 20-tak traženja za intervencijama.

Nerijetko smo proteklih mjeseci mogli čuti i kako će prometni redari popunjavati gradski proračun. Nagađanja se nisu obistinila jer prometni redari ne samo što su prvih mjeseci ove  godine ostavili manje obavijesti i manje inkasirali nego u studenom i prosincu. Trenutno naplaćuju tek oko četvrtinu. Najviše obavijesti o prekršajima građani su od prometnih redara primili u studenome – 2488, dok su u veljači podijeljene 1893 obavijesti (u vrijednosti oko 666.000 kuna). Naplata će se poboljšati slanjem opomena te podnošenjem prekršajnih naloga. Ako i tada prekršitelji ne podmire obveze predmeti će biti proslijeđeni Ministarstvu financija na daljnje postupanje.

Ne “drapaju” kazne
Nerijetko smo proteklih mjeseci mogli čuti i kako će prometni redari popunjavati gradski proračun “drapajući” nam kazne. Nagađanja se nisu obistinila jer prometni redari ne samo što su prvih mjeseci ove  godine ostavili manje obavijesti i manje inkasirali nego u studenom i prosincu. Trenutno naplaćuju tek oko četvrtinu. Najviše obavijesti o prekršajima građani su od prometnih redara primili u studenome – 2488, dok su u veljači podijeljene 1893 obavijesti (u vrijednosti oko 666.000 kuna). Naplata će se poboljšati slanjem opomena te podnošenjem prekršajnih naloga. Ako i tada prekršitelji ne podmire obveze predmeti će biti proslijeđeni Ministarstvu financija na daljnje postupanje.

– Proteklih mjeseci uglavnom smo se bavili užim središtem grada što su vjerujem Zagrepčani primijetili. Primjerice „očistili“ smo Ilicu sve od Mesničke do Črnomerca. Ostala su tek dva punkta s kojima se još borimo, oko broja 150 i 190 u Ilici gdje je navodno u blizini dobar kafić… Pogledajte Britanac, postao je pješačka zona, puno bolji nego prije. Vidi se i da smo odradili posao u Gajevoj, na Mažurancu. Za neke lokacije, kao što je to slučaj s parkiranjem ispred Dječje bolnice u Klaićevoj dogovoreno je kako će tu nadzor imati isključivo prometna policija,- pojašnjava Dekanić dodajući kako će i drugi doći na red.

Pitanja za vas:

Jeste li zadovoljnji stanjem prometa i parkirališta u središtu grada? Na koje biste lokacije poslali prometne redare?

1 Komentar