Autor:
Jasminka Kovačević
[email protected]
Kud mi okom, oni skokom mislili smo kada se iz komunalnog redarstva izdvajalo prometno. Zabluda je danas raspršena i kod najupornijih jer na pozive koji su u početku upućivani izravno prometnom redarstvu reagiralo se preusmjeravanjem upita na vijeća gradskih četvrti, mjesne odbore ili Odjel za promet u Gradu Zagrebu.
U prometnom redarstvu je samo 25 prometnih redara, premalo da bi mogli izravno udovoljavati svim traženjima građana. Ponekad ih zapravo nema ni toliko jer su, primjerice u sezoni skijanja bili dežurni na Sljemenu (osmero u dane vikenda, četvero radnim danima u prvoj smjeni te još toliko u drugoj utorkom i četvrtkom). Izvan uobičajenoj radnog vremena su i sportski te glazbeni događaji u Areni gdje su redari opet imaju posla. Za zadatke na kojima ostvaruju prekovremene sate ne mogu biti plaćeni pa umjesto novca dobivaju slobodne dane. Rezultat – u gradu ih zna biti 15 pa manje.
– Prometni redari na raspolaganju imaju samo jedno službeno vozilo, za neke terene poput odlaska na Sljeme gdje satima dežuraju na hladnoći odlaze privatnim,- požalio se Damir Dekanić, načelnik prometnog redarstva.
Od Charlesa Dickensa do digitalnog doba
Viktorijansko doba Charlesa Dickensa ipak najvjerojatnije neće potrajati duže od nekoliko mjeseci. Naime već u listopadu služba bi mogla barem jednom nogom kročiti u 21. stoljeće s novim sustavom za nadzor prometa.
Riječ je o projektu čiji je investitor Zagrebački holding, a nositelj projekta je Zagreb parking, objašnjava Dekanić. Na čak 75 mjesta u gradu trebale bi biti postavljene po tri video kamere, dvije statične i jedna rotirajuća. Svrha njihovog postavljanja je brže i lakše reagiranje na prekršaje prometa u mirovanju, uglavnom na parkiralištima. Koji će punktovi biti nadzirani odlučuje gradski Odjel za promet.
– Na informatičku opremljenost ne možemo se ni sada požaliti. Svaki prometni redar na teren odlazi s minijaturnim računalom i fotoaparatom. Podatke i fotografije odmah unosi u sustav te policija ili Zagrebparking mogu vrlo brzo reagirati.
„Čišćenja“ Ilice, Gajeve, Mažuranca…
Sva vijeća Vijeća gradskih četvrti nisu se još javila prometnom redarstvu, neka s rubnih dijelova grada možda i nemaju poteškoća. No to se nikako ne može reći za Gornju Dubravu, Podsljeme, Maksimir, Donji Grad, Črnomerec koji su prema prometnom redarstvu uputili 20-tak traženja za intervencijama.
Nerijetko smo proteklih mjeseci mogli čuti i kako će prometni redari popunjavati gradski proračun. Nagađanja se nisu obistinila jer prometni redari ne samo što su prvih mjeseci ove godine ostavili manje obavijesti i manje inkasirali nego u studenom i prosincu. Trenutno naplaćuju tek oko četvrtinu. Najviše obavijesti o prekršajima građani su od prometnih redara primili u studenome – 2488, dok su u veljači podijeljene 1893 obavijesti (u vrijednosti oko 666.000 kuna). Naplata će se poboljšati slanjem opomena te podnošenjem prekršajnih naloga. Ako i tada prekršitelji ne podmire obveze predmeti će biti proslijeđeni Ministarstvu financija na daljnje postupanje.
Ne “drapaju” kazne Nerijetko smo proteklih mjeseci mogli čuti i kako će prometni redari popunjavati gradski proračun “drapajući” nam kazne. Nagađanja se nisu obistinila jer prometni redari ne samo što su prvih mjeseci ove godine ostavili manje obavijesti i manje inkasirali nego u studenom i prosincu. Trenutno naplaćuju tek oko četvrtinu. Najviše obavijesti o prekršajima građani su od prometnih redara primili u studenome – 2488, dok su u veljači podijeljene 1893 obavijesti (u vrijednosti oko 666.000 kuna). Naplata će se poboljšati slanjem opomena te podnošenjem prekršajnih naloga. Ako i tada prekršitelji ne podmire obveze predmeti će biti proslijeđeni Ministarstvu financija na daljnje postupanje. |
– Proteklih mjeseci uglavnom smo se bavili užim središtem grada što su vjerujem Zagrepčani primijetili. Primjerice „očistili“ smo Ilicu sve od Mesničke do Črnomerca. Ostala su tek dva punkta s kojima se još borimo, oko broja 150 i 190 u Ilici gdje je navodno u blizini dobar kafić… Pogledajte Britanac, postao je pješačka zona, puno bolji nego prije. Vidi se i da smo odradili posao u Gajevoj, na Mažurancu. Za neke lokacije, kao što je to slučaj s parkiranjem ispred Dječje bolnice u Klaićevoj dogovoreno je kako će tu nadzor imati isključivo prometna policija,- pojašnjava Dekanić dodajući kako će i drugi doći na red.
Pitanja za vas:
Jeste li zadovoljnji stanjem prometa i parkirališta u središtu grada? Na koje biste lokacije poslali prometne redare?
jel može Ilica 150 i 190?