Program Brazilski Cinema Novo: Nelson Pereira dos Santos realiziran je u suradnji s Veleposlanstvom Savezne Republike Brazil u Republici Hrvatskoj. Kino Forum donosi, premijerno u domaćim kinima, šest klasika zaslužnih za afirmaciju brojnih raznolikosti brazilskog društva. Riječ je o filmovima koji se kritički osvrću na etničke, rasne i političke točke ključanja brazilskog društva.
Ciklus će, 12. lipnja u 21 sat, otvoriti redateljev dugometražni igrani debi Rio, 40 stupnjeva (1955). Neorealistička kronika života siromašnih slojeva Rio de Janeira snimljena je na autentičnim gradskim lokacijama te vjerno i beskompromisno ilustrira seksualne, klasne i rasne predrasude, ali i dosege korupcije u brazilskom društvu.
Drugi dio nikad ostvarene trilogije o glavnom brazilskom gradu, Rio, sjeverna zona (1957), temelji se na stvarnoj životnoj priči slavnog samba skladatelja Zea Ketija. Film ilustrira prilike za uspjeh na tada korumpiranoj glazbenoj sceni, a uz Ketijeve zarazne pjesme i živopisne prikaze favela ističe se i po glavnoj ulozi Grande Otela, tada jednog od najpopularnijih brazilskih glumaca.
Prozvana južnoameričkim Plodovima gnjeva, drama Suhi životi (1963) surov je prikaz životnih uvjeta siromašnih migranata temeljen na istoimenom romanu modernističkog pisca Graciliana Ramosa. Film se ponajviše pamti po momentima egzistencijalne agonije i tragičnom liku psa, ali i autentičnim glumačkim ostvarenjima naturščika.
Komedijom Vrlo luda ludnica (1970) Pereira dos Santos prebacio se iz otvoreno kritičke poetike u alegorijsku satiru. Adaptacijom priče O Alienista, najznačajnijeg brazilskog književnika druge polovice 19. i početka 20. stoljeća Machada de Assisa, ukazao je na karakter brazilskog vojnog režima i društvenog stanja pod njim od kad je 1964. pučem došao na vlast.
Crna komedija o europskom kolonijalizmu Kako je bio ukusan moj Francuz (1971) satirički koristi figuru takozvanog kulturnog kanibalizma kao komentar na genocid počinjem nad Indiosima. Film je prepoznatljiv i po govoru na jeziku Tupi, a prikazan je u glavnom programu Berlinskog filmskog festivala i kasnije u Cannesu te je postao brazilski kandidat za Oscara.
Ciklus će, 27. lipnja, zatvoriti biografska drama snimljena prema istoimenom romanu Graciliana Ramosa de Oliveira Uspomene iz zatvora (1984). Glavnu ulogu odigrao je tada prvak brazilskog glumišta Carlos Verez, a Pereira dos Santos posebnu je pažnju posvetio njegovu boravku u zatočeništvu premda mu krivica za sudjelovanje u komunističkom pokušaju svrgavanja diktatorskog predsjednika Vargasa 1935. nikad nije dokazana, ali i interesantnim razlikama između zatvorenika.