U jutarnjim satima 5. rujna 1891. godine prvi put su planirano i organizirano gradskim ulicama krenula tramvajska kola, pokretana jednom konjskom snagom. Iz tramvajskog spremišta koje je bilo na lokaciji današnjeg Tehničkog muzeja, po tračnicama dugim 8 kilometara, vozač Ferdo, kondukter Vid i konj Belko krenuli su na svoju prvu vožnju. Interes građana je bio ogroman te se procjenjuje kako se već idućeg dana tramvajem vozilo 20 000 ljudi što je zapanjujuća brojka ako se uzme u obzir kako je Zagreb tada imao nešto više od 40 000 stanovnika. Tadašnje tiskovine pisale su kako se konj zbog pretrpanosti tramvaja nije mogao krenuti s mjesta te su građani silazili i gurali kola.
Razvoj i širenje Zagreba s godinama konjski je tramvaj sve teže pratio te se javila ideja da se uvede električni tramvaj. Zagrebački električni tramvaj postoji od 18. kolovoza 1910. godine. U početku su vozila bila žute boje, no 1923. godine zamijenjena su prepoznatljivom plavom bojom.
1931. godine ZET se priključuje i u autobusni promet.
Najkraća uspinjača na svijetu
Uspinjača za Gornji grad smatra se najstarijim sredstvom javnog prijevoza putnika u Zagrebu, a nastala je 1892. godine. Pruga po kojoj uspinjača prometuje iznos svega 66 metara te je najkraća na svijetu.
Na pruzi se nalaze dva vagona, koja godišnje prijeđu oko 4 000 kilometara. Zagrebačka uspinjača glasi za najsigurnije javno prijevozno sredstvo i šire od Hrvatske. Taj naslov može zahvaliti činjenici da više od jednog stoljeća prometovanja nije zabilježena nijedna nesreća te nije stradao nijedan putnik.
Sljemenska žičara će uskoro zasjati u postupno novom ruhu.
Zagrebački električni tramvaj i autobusi dnevno prevezu više od milijun putnika te čak tri puta dnevno obiđu ekvator, a godišnje 109 puta prijeđu put do Mjeseca i natrag.
U svom voznom parku ZET ima 269 tramvajskih motornih kola, od čega su 142 niskopodna tramvaja proizvedena prema najsuvremenijim standardima te 434 autobusa.
Uz prijevoz putnika tramvajima, autobusima i uspinjačom, ZET realizira i poseban prijevoz školske djece u za to prilagođenim autobusima te specijalizirani prijevoz osoba s invaliditetom posebno opremljenim vozilima.
Dostupnost usluge svim kategorijama putnika, ekološka prihvatljivost te društvena odgovornost također su smjernice daljnjeg poslovanja.